خبرگزاری کار ایران

معاون امور مشترکین آبفای هرمزگان:

19 درصد مشترکین آب هرمزگان پرمصرف هستند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۰۳

معاون امور مشترکین آبفای هرمزگان گفت: در حال حاضر 19 درصدِ مشترکین ما در سطح استان جزو مشترکین پرمصرف هستند که با میانگین مصرفِ 30 متر مکعب در ماه، بالای الگوی استاندارد قرار دارند.

به گزارش ایلنا، "علی رضایی سردره" در ادامه افزود: متوسط نرخ فروش آب در بخش خانگی 4070 ریال و قیمت تمام شده آن در نقطه سربه سر 13310 ریال می‌باشد و فقط 31 درصد‌ از قیمت واقعی آب توسط مشترکین بخش خانگی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های ناشی از فاصله معنا دار آب بها با قیمت تمام شده آن، اظهار داشت: واقعی نبودن قیمت آب و عدم تمایل مصرف کنندگان به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف به دلیل عدم توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در خرید اینگونه لوازم، موجب ناکارآمد شدن این راهکار در جهت مدیریت مصرف وکنترل بحران آب می‌شود.

رضایی سردره تصریح کرد: راهکار استفاده از ابزارهای فرهنگی و آموزشی نیز با توجه به قیمت بسیار پایین آب و تأثیر ناچیز آن در سبد هزینه خانوار، دامنه اثر بسیار محدودی داشته و نقش مهمی در کنترل بحران آب ایفا نمی‌کند.

معاون امور مشترکین آبفای استان گفت: اصلاح تعرفه یکی از مهم‌ترین ابزارها در کنترل میزان مصرف و کاهش مصارف غیرضروری خانوارهاست. چرا که تأثیرگذاری بهای آب در سبد خانوار موجب کنترل مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طور به نظر می‌رسد؛ کارایی سیاست قیمت گذاری صحیح از سایر روش‌های مدیریت مصرف مانند ابزارهای فنی، فرهنگی و قانونی بیشتر بوده و تأثیر قابل توجهی در نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز