خبرگزاری کار ایران

توسط بانک‌ پاسارگاد صورت گرفت؛

اهدای کتاب نفیس قرآن‌طباخ‌ به دانشگاه و‌ استانداری گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۴۱۰

بانک‌ پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ی طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، کتاب نفیس قرآن طباخ هروی و لوح تقدیر را به استانداری گیلان و دانشگاه گیلان اهداء کرد.

به گزارش ایلنا از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک طی مراسم جداگانه‌ای با حضور مسئولان و مدیران این مراکز، به هر یک از این نهادها یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به‌عنوان اثری ارزشمند و ماندگار، به‌منظور بهره‌مندی پژوهشگران، اندیشمندان، علاقمندان و انجام تحقیق و پژوهش‌های مرتبط اهدا کرد. این قرآن نفیس به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در سال 1394 با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد.

بر اساس‌این خبر، عبدالله رستمی رییس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه گیلان، از اقدامات ارزشمند بانک‌پاسارگاد در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر، قدردانی کرد. همچنین مهندس قنبریان معاونت استانداری گیلان با آرزوی موفقیت برای بانک‌پاسارگاد، تداوم اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ارزشمند خواند.

گفتنی است؛ «مصحف شریف خراسان»، در قرن نهم هجری قمری، توسط «عبدالله طباخ هروی» کتابت شده‌ و در آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این مصحف شریف، در قطع رحلی سلطانی، 33*47 سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است. این کتاب به همت دکتر سید محمدصادق خرازی و با همکاری آستان قدس و حمایت بانک‌پاسارگاد، به آلمان فرستاده شد و در نهایت با بهترین امکانات از قبیل کاغذ مرغوبی که با مرور زمان از بین نمی‌رود و جلد چرمی نفیس به چاپ رسید.

گفتنی است؛ اهدای این اثر ارزشمند، به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به‌ویژه دانشکده‌های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز