خبرگزاری کار ایران

رعایت ابتدایی ترین اصول بهداشتی برای جلوگیری از تب کنگو

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۸۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: با رعایت اصول بهداشتی می توان از بروز بیماری دامی تب کنگو با کمترین هزینه جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، طهمورث قاسم نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در دوره‌های آموزشی، ترویجی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بهداشت جایگاه دام که در روستای ارزفون از توابع مرکز شهید گریبان هولار شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: علایم بیماری تب کریمه کنگو در سه مرحله کمون، قبل از خونریزی شامل تب و لرز، ضعف، سردرد شدید، درد شدید در ناحیه پشت، کمر و پاها و خونریزی دهنده شامل خونریزی در مخاط ها و بینی در پوست ظاهر می شود.

وی درباره راه‌های انتقال این بیماری خاطر نشان کرد: گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست، تماس با دام آلوده، مصرف گوشت تازه خام یا نیم پز حیوانات آلوده و تماس با خون و ترشحات بیمار و استنشاق هوای آلوده از راه‌های انتقال این بیماری است.

قاسم نژاد استفاده از دستکش، لباس کار و چکمه در هنگام کار در فضاهایی که احتمال وجود کنه است، عدم جدا سازی کنه با دست از دام یا انسان، مصرف گوشت و احشاء کاملا پخته و نگهداری گوشت و احشا دام به مدت 24 ساعت پس از ذبح در سردخانه یا یخچال را از راه‌های پیشگیری از این بیماری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه این بیماری در دام آلوده هیچ علامتی ندارد، خاطرنشان کرد: از مصرف جگر خام و سایر احشا و گوشت دام‌ها جدا پرهیز شود .

وی درباره بهداشت جایگاه دام گفت: بهترین روش و کم هزینه ترین راه برای جلوگیری از آلودگی در دامداری ها و ابتلاء دام به بیماری، رعایت اصول بهداشت جایگاه دام است.

قاسم نژاد استفاده از آهک را به عنوان ماده ضدعفونی جایگاه دام و مصرف قرص‌ها خوراکی ضد انگل را الزامی دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز