خبرگزاری کار ایران

فردا و با حضور وزیر نیرو؛

سامانه فاضلاب "سردشت" در آذربایجان غربی بهره‌برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۵۳

سامانه فاضلاب سردشت با اعتباری بالغ بر هزینه ساخت این تصفیه‌خانه 200 میلیارد ریال فردا در سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد.

به‌گزارش ایلنا، "رسول اکبری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی در این باره اظهار کرد: این طرح درقالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و فردا به دست مهندس "حمید چیت چیان" وزیر نیرو و مسئولان استانی و .... به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه بابیان اینکه 89 درصد مردم شهر سردشت تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد، افزود: با بازنگری درطرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش در افق این طرح از 55 هزار نفر به 80 هزار نفر افزایش یافته است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه این تصفیه خانه قادر است در شبانه روز 15 هزار و 482 متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند.

وی اعتبار اختصاص داده شده به این طرح را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون 110 میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و 90 میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هزینه شده است.

اکبری در ادامه خاطرنشان ساخت: این تصفیه خانه دارای یک مدول با سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده و با ظرفیت 15 هزار و 823 متر مکعب در شبانه روز برای 80 هزار نفر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طول شبکه و خط انتقال اجرا شده 75 کیلومتر است، افزود: تعداد انشعاب واگذار شده 12 هزار و 740 فقره بوده و برای افق طرح 1420 بوده که آماده بهره برداری خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز