خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

گرمای شدید؛ علت اصلی آتش گرفتن پست 230 کیلوولت سپیدار اهواز

کد خبر : ۵۰۱۸۰۶

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: گرمای شدید هوا باعث شد تا دیشب برخی پست‌های استان دچار حریق شد و حدود 100 مگاوات خاموشی در استان رقم بخورد اما با تلاش مداوم همکاران در حال حاضر هیچ‌گونه خاموشی در استان نداریم.

به گزارش ایلنا، "محمود دشت بزرگ" مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خوزستان با اشاره به خاموشی‌های اخیر در این استان گفت: از هفته گذشته هشدارهای مکرری از سوی اداره هواشناسی مبنی بر افزایش درجه گرمای هوا به 50 درجه سانتیگراد به دست ما رسید که پیش بینی‌ها نیز تحقق یافت و متناسب با آن پیک بار مصرف در استان به اوج رسید.

وی افزود: روز چهارشنبه گذشته 24 خرداد پیک بار مصرف استان به 7 هزار و 886 مگاوات رسید، این در حالی است که اوج بار مصرف برق در استان در سال گذشته 7 هزار و 858 مگاوات بوده که در مردادماه اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که به طور متوسط 12 درصد پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خردادماه رشد داشته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: گرمای شدید هوا باعث شد تا بالای 95 درصد و حتی در برخی نقاط 100 درصد از ظرفیت بارگیری تجهیزات و پست‌های برق استان استفاده شود.

وی تأکید کرد: تداوم این روند باعث افزایش فشار بر روی تجهیزات شده و باعث شد تا ساعت 22 دیشب پست اهواز 3 (سپیدار) دچار آتش سوزی شود.

وی گفت: این آتش سوزی باعث شد تا حدود 100 مگاوات خاموشی در شبکه برق استان رقم بخورد که البته با اطفای حریق و بارگیری 45 مگاوات و گرفتن حدود 30 مگاوات از شبکه توزیع بخش قابل توجهی از خاموشی‌ها رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با انتقال ترانس و سایر تجهیزات به محل حادثه توانستیم امروز رأس ساعت 11 کل خاموشی استان را رفع کرده و در حال حاضر شرایط را به حالت نرمال برگردانیم.

دشت بزرگ تأکید کرد: با هماهنگی‌هایی که با ستاد بحران استانداری انجام شده امروز کل ادارات استان رأس ساعت 13 و فردا نیز رأس ساعت 12 تعطیل می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز