خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

انتقال آب برای جلوگیری از هدر رفت با لوله انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۴۸

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، از این پس انتقال آب در مناطق مختلف کشور با استفاده از لوله انجام می شود.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه آئین بهره برداری از کارخانه تولید لوله های دوجداره پلی اتیلن در شهرک صنعتی سالاریه ورامین در جمع خبرنگاران افزود: کارخانه تولید لوله های پلی اتیلن ورامین برای نخستین بار در کشور توانسته لوله های دو جداری با لایه گذاری فلزی تولید کند.

وی اظهار کرد: این کارخانه که به عنوان صنایع پائین دستی پتروشیمی مشغول به کار شده، توانسته با تولید لوله های دو جداره با قطر داخلی 3 متر، زمینه انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران را فراهم کند که این امر می تواند کمک شایانی به وزارت نیرو در انتقال آب کند.

وی گفت: هم اکنون کارخانه های دیگری در کشور مبادرت به تولید لوله های دو جداره می کنند ولی این کارخانه اولین واحدی است که در کشور نسبت به لایه گذاری فلز در لوله پلی اتیلن اقدام می کند.

نعمت زاده افزود: صنایع پتروشیمی ایران قابلیت تولید مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه را دارد که باید شرکت های بزرگ پتروشیمی نسبت به این امر مبادرت ورزند ولی در حال حاضر این مواد از خارج از کشور وارد می شود.

وی تصریح کرد: این نوع لوله با عمر حداقل 50 سال می تواند جایگزین خوبی برای شیوه های سنتی انتقال آب باشد و با توجه به وجود فلز در تولید آن ، مقاومت زیادی برای بارگذاری آب و فاضلاب و عبور خودرو از روی آن ها دارد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به دمای بالای هوا در اکثر نقاط کشور و به منظور صرفه جویی در مصرف آب و بهینه سازی میزان آب موجود و بر اساس مصوبه شورای عالی آب ، برای انتقال آب در مناطق مختلف کشور از این به بعد از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز