خبرگزاری کار ایران

سن مادر بلای جان کشاورزان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۱۱۵

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: به خاطر دیر اقدام کردن به سم پاشی آفت سن مادر بلای جان برخی از زمین های این استان شده است.

به گزارش ایلنا از سنندج، کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه با بیان اینکه سن یکی از آفت‌های مهم محصولات کشاورزی به شمار می‌آید اظهار داشت: از اوایل اردیبهشت ماه امسال تاکنون مبارزه با آفت سن مادر در سطح یکهزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه انجام شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از کشاورزان روستاهای مرزی بانه برای سم‌پاشی و مبارزه با آفت سن مادر در اراضی خود به‌ موقع اقدام نکردند و هم‌اکنون مزارع آنان گرفتار سن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به ضرورت سم‌پاشی مزارع کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان بدانند در صورت گرفتار شدن مزارع آنان با آفت سن مادر، هنگام خرید تضمینی محصولات با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: براساس اعلام خود کشاورزان و بازرسی‌های انجام شده، در حدود یکهزار هکتار از مزارع روستاهای "کانی شیلان"، "خوری آباد"، "سیران بند" و "اشترآباد" آفت سن مادر مشاهده شده است.

شریفی افزود: باید کشاورزان این روستاها هرچه‌ سریعتر نسبت به سم‌پاشی مزارع خود علیه مبارزه با آفت سن مادر اقدام کنند چراکه این آفت تاثیر بسزایی در افت کمیت و کیفیت محصولات آنان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: کشاورزان بدانند در صورت گرفتار شدن مزارع آنان با آفت سن مادر، هنگام خرید تضمینی محصولات با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: چنانچه کیفیت محصولات کشاورزان بیش از حد انتظار افت داشته باشد محصول آنها در مراکز رسمی خرید دولتی خریداری نمی‌شود و شامل ضرر و زیان می‌شوند.

*باغات و محصولات دانه‌دار بانه وضعیت بسیار مطلوبی ندارند؛

وی به وضعیت محصولات باغی شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: متأسفانه سرمای شدید و بارش تگرگ اوایل بهار تاثیرات منفی داشت و در حال حاضر باغات مو و محصولات دانه‌دار مانند زردآلو، هلو و شلیل از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار نیستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به وضعیت میزان بارندگی‌های منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی فصل پاییز، محصولات گندم و جو شهرستان بانه در مقایسه با سنوات گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی گفت:  خوشبختانه امسال وضعیت باغات سیب و گردوی شهرستان در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در محصول سیب نسبت به سالیان گذشته شاهد برداشت بیشتری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز