خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای کشور:

از آلودگی 40 میلیون متر مکعب آبهای سطحی جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۰۵

جانباز گفت: هر متر مکعب تصفیه‌خانه فاضلاب از آلودگی 40 برابر حجم آب جلوگیری می‌کند. یعنی ما توانسته‌ایم از آلودگی 40 میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه پردیس اظهار داشت: در دولت یازدهم علی‌رغم تمام مشکلات تامین اعتبار و نقدینگی قول دادیم که 36 تصفیه‌خانه را به بهره‌برداری برسانیم اما توانستیم امروز سی و هشتمین تصفیه خانه را در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری برسانیم و در آینده نزدیک نیز تصفیه‌خانه بعدی (پیشوا) به بهره‌برداری خواهد رسید یعنی ما در این دوره توانسته‌ایم یک میلیون و 36هزار متر مکعب تصفیه‌خانه اجرا کنیم.

وی افزود: هر متر مکعب تصفیه‌خانه فاضلاب از آلودگی 40 برابر حجم آب جلوگیری می‌کند. یعنی ما توانسته‌ایم از آلودگی 40 میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی جلوگیری کنیم.

جانباز با اشاره به اینکه از هزار و 147 شهر تنها در 270 شهر طرح فاضلاب اجرا می‌شود افزود: اگر هدفگذاری خوب انجام می‌شد 45 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گرفت ضمن اینکه باید گفت این شاخص در برنامه ششم باید 25 درصد افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد آبفای کشور در تامین منابع مالی تصریح کرد:‌ در زمان آغاز دولت یازدهم 47 قرارداد تصفیه‌خانه به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده بود که در دولت یازدهم به 99 قرارداد (6300 میلیارد تومان) رسید و در حال حاضر نیز 21 قرارداد آبرسانی با رقم 2هزارمیلیارد تومان آماده انعقاد با بخش خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کشور با بیان اینکه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال باید بانک‌ها حمایت لازم را داشته باشند یادآور شد: صنعت آب و فاضلاب کشور در زمینه تامین منابع مالی با فاصله نسبتاً زیادی از سایر دستگاه‌ها جلوتر است.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم که در قالب اقتصاد مقاومتی با بکارگیری بخش خصوصی تحول بزرگی در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق به وجود آوریم که در این راستا نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی و بانک‌های توسعه‌ای و همچنین استفاده از وجوه اداره شده هستیم تا بتوانیم به هدفگذاری افزایش 25 درصدی جمعیت تحت پوشش فاضلاب برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز