خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

صندوق‌های بازنشستگی، بنگاه‌های اقتصادی خود را واگذار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۵۵۶

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خروج ار بنگاه داری، شفافیت حداکثری و بین المللی کردن را سه راهبرد محوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای فعالیت اقتصادی صندوقهای بازنشستگی در دولت دوازدهم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به ریاست علی ربیعی و با حضور معاونان و مشاوران این وزارتخانه، مدیران عامل چهار صندوق بازنشستگی و مدیران عامل 20 هلدینگ تخصصی و 20 بنگاه بزرگ وابسته به این هلدینگ ها برگزار شد، راهبردهای صندوق های تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در سه محور اصلی خروج از بنگاه داری، شفافیت کامل و بین المللی اعلام شد.بگفته ربیعی این برنامه راهبردی بزودی برای هیات وزیران و ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال می شود.

در این جلسه شیوه نامه واگذاری بنگاه های غیر مرتبط ارائه و مقرر شد واگذاری بنگاه ها با حداکثر شفافیت، احقاق حقوق صندوق ها و بازگشت وجوه حاصل از واگذاری، تمرکز در چند رشته دارای مزیت و مرتبط با فعالیت های اصلی صندوق ها و تنوع بخشی به پرتفوی دارایی ها مورد توجه قرار گیرد.

در این شورا همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد «ستاد نوسازی صنعتی و بین المللی کردن فعالیت اقتصادی صندوق ها» به ریاست قائم مقام وزیر و عضویت معاونان اقتصادی صندوق ها برای نوسازی صنعتی و تأمین مالی خارجی و نیز توسعه صادرات تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز