خبرگزاری کار ایران

شرکت ملی نفتکش ایران نوسازی ناوگان را در دستور کار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۱۱

شرکت ملی نفتکش ایران به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود برای نوسازی نفتکش‌های غول پیکر (VLCC) خود است.

به گزارش ایلنا، سیروس کیان‌ارثی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران در گفت‌وگو با نشریه ترید‌ویندز (Tradewinds) اظهار کرد: هدف قراردادهای جدید شرکت ملی نفتکش توسعه و افزایش شمار نفتکش‎های ناوگان این شرکت نیست بلکه برای نوسازی ناوگان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین هدف جدید قراردادهای شرکت ملی نفتکش ایران را مشارکت با شرکت‌های مختلف در حمل نفت و خام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت:  این شرکت پس از لغو تحریم‌های بین المللی، به دنبال ظرفیت‌های موجود برای نوسازی نفتکش‌های غول پیکر (VLCC) خود است.

کیان ارثی تصریح کرد: این شرکت همچنین آمادگی خود را برای بازگشت به بازار نفتکش‌های غول‌پیکر اعلام کرده و حاضر است با شرکت‌های کشتیرانی و اوپراتورهای آنها وارد تعامل و همکاری شود.

وی هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس نورشیپینگ در اسلو شرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: شرکت ملی نفتکش ایران با افزایش درخواست‎ها برای حمل محموله‌های نفتی است و همچنین نوسازی ناوگان این شرکت را از توسعه تعداد نفتکش‌های آن واجب‌تر می‌داند.

 کیان ارثی گفت: هم اکنون شرایط به گونه‎ای است که هزینه نوسازی ناوگان بسیار پایین است و اکنون بهترین زمان برای نوسازی ناوگان این شرکت به شمار می‌آید، ما به هیچ وجه قصد نداریم که تعداد نفتکش‎های خود را افزایش دهیم اما به دنبال آن نوسازی ناوگان خود هستیم تا میانگین سن نفتکش‎های خود را کاهش دهیم.

شرکت ملی نفتکش ایران که در چند هفته گذشته به دنبال اسقاط دو فروند از نفتکش‎های غول پیکر قدیمی خود بوده است، هم اکنون با 70 نفتکش در ناوگان خود ظرفیت حمل 15 میلیون و 500 هزار تن (DWT) است.

جدیدترین نفتکش‌های غول پیکر شرکت ملی نفتکش ایران در سال 2013 از شرکت Dalian Shipyard چین خریداری شدند. این شرکت همچنین سفارش ساخت نفتکش‌هایی را به شرکت Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) در چین و همچنین کشتی سازان مطرح کره جنوبی مانند هیوندای داده است.

کیان ارثی گفت: نوسازی نفتکش‌های قدیمی در دستور کار شرکت قرار داشته است و این کار به‎وسیله سفارش مستقیم از یاردها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد که تا پیش از تحریم‌ها علیه ایران، تنها 15 درصد از ظرفیت شرکت ملی نفتکش ایران در اختیار بازار داخلی بود و بقیه فعالیت‎های این شرکت در آب‌های بین المللی بود.

کیان ارثی افزود: ما می‌خواهیم متشریان شرکت ملی نفتکش ایران بدانند که ما به دنبال بازیابی بازارهای از دست رفته خود از طریق حضور در بازارهای بین المللی و انتقال نفت و گاز به بازارهای جهانی هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز