خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری اعلام کرد :

افزایش40 درصدی تولید اکسیدروی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۰۸

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد : تولید اکسیدروی درچهارمحال وبختیاری 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا ، نعیم امامی  گفت:امسال تاکنون2 هزار و 500 تن اکسید روی کشور در چهارمحال وبختیاری تولیدشده،که 6 میلیارد ریال درآمدزایی به همراه داشته است.   

همچنین مدیرکارخانه اکسید روی چهارمحال و بختیاری افزود: نانو اکسید روی در صنایع نظامی، اسلحه ومهمات سازی ، لاستیک سازی، لعاب، چرم، صنایع پزشکی، بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد که چسبندگی قوی، نیمه رسانا بودن، عایق در برابر جریان الکتریسته از مهمترین ویژگی های این محصول است

غفاری  گفت: قبل از راه اندازی این کارخانه ها، اکسید روی مورد نیاز از کشورهای هند و چین وارد می شد.

وی افزود : کارخانه های تولید نانواکسید روی برای 90 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است و هم اینک 2 کارخانه تولید نانو اکسیدروی در قطب صنعتی شهرکرد فعال است و سالانه 40 هزار تن اکسید روی در2 کارخانه این استان تولید می شود، که تقریبا 95 درصد نیاز کشور و 70 درصد نیاز کارخانه های لعاب سازی را تامین می کند.

متخصصان ایرانی موفق به ساخت و نصب تاور 2001 پتروشیمی لردگان شدند.

مدیر مجتمع پتروشیمی لردگان گفت:  30متخصص ایرانی این تاور را به وزن 380 تن در مدت 18 ماه ساختند.

محسن محمودی افزود: تاور 2001 به ارتفاء 43 متر یکی از مهمترین تجهیزات پتروشیمی لردگان است که  متخصصان داخلی  با رعایت اصول ایمنی روز دنیا  آن را  در این  پتروشیمی نصب کردند.

به گفته وی این تجهیز برای فرایند پروسسی جذب(دی اکسید کربن) در پتروشیمی لردگان به کار گرفته می شود.

مدیر مجتمع پتروشیمی لردگان از پیشرفت 66 درصدی این طرح  خبر داد و پیش بینی کردپتروشیمی لردگان در سال آینده به  بهره برداری برسد.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از ده شرکت پتروشیمی کشور است که در سال 1387 عملیات ساخت آن در بخش فلارد شهرستان لردگان در زمینی به مساحت 300 هکتار آغاز شده است.

پایان عملیات ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا

عملیات ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه درچهارمحال وبختیاری پایان یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: آماده سازی وایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در این استان پایان یافته است و عملیات استخراج ازاین معدن بیست روز دیگرآغاز می شود.  

سید نعیم امامی افزود: مطابق استانداردهای جهانی معادن زیرزمینی بعد از چند سال تولید و استخراج، باید دوره ای دو ساله برای بازسازی و جلوگیری از فرونشست ها استخراج متوقف شود.

وی گفت: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران مطرح است.

امامی گفت: این معدن در چند مرحله از جمله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی از اسفندماه سال گذشته تاکنون ایمن سازی شده است.

وی افزود: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 67 تا 76 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.

امامی بااشاره به اینکه از خاک نسوز استخراج شده انواع فرآورده های نسوز از جمله آلومینیوم و مواد نسوز فرآوری می شود،گفت:سالانه 15هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری استخراج می شود.

معدن شهید نیلچیان در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن از سال 48 در منطقه باجگیران و دو پلان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود.

هم اینک 188 معدن با سرمایه گذاری هزار و 900 میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای هزار و 850 نفر ایجاد شغل کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز