خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان:

قطع برق ناشی از کمبود تولید در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۷۴

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: قطع برق ناشی از کمبود تولید در این استان وجود ندارد و قطعی برق پراکنده روزهای اخیر ناشی از حوادث شبکه بوده است.

به‌گزارش ایلنا، "غلامعلی رخشانی مهر" در خصوص انتشار خبرهایی مبنی بر قطع برق در مناطقی از این استان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: با وجود گرمای بی سابقه در استان سیستان و بلوچستان و متعاقب برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده قبلی برای اصلاح و بازسازی شبکه‌ها و تعمیرات پیشگیرانه، در سطح استان هیچ گونه خاموشی (قطع برق) ناشی از کمبود تولید اعمال نشده، مگر در مواردی که ناشی از اتفاقات حادث شده در شبکه خاموشی ناخواسته‌ای رخ داده است.

وی ادامه داد: قطعی برق در اثر حادثه امری طبیعی در شبکه توزیع بوده و این حوادث نیز در کمترین زمان ممکن مرتفع شده است؛ اما طبیعی است که تحمل این گونه خاموشی‌ها در شرایط گرمای طاقت فرسای حاکم بر استان برای مردم بسیار سخت و سنگین است.

رخشانی مهر در خصوص اخباری مبنی بر قطع برق تعدادی از مشترکین به‌علت بدهی خاطرنشان کرد: اگرچه این شرکت همواره تعامل با مشترکین را بخصوص در شرایط سخت ناشی از گرمای تابستان مدنظر دارد، اما بدهی قبوض تعدادی از این مشترکین مربوط به برق مصرفی چند دوره بوده و این اقدام از وظایف قانونی شرکت‌های توزیع نیروی برق در قبال مشترکینی است که صورتحساب برق مصرفی خود را در مهلت‌های مقرر پرداخت نمی‌نمایند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در خصوص افت ولتاژ در تعدادی از روستاهای این استان گفت: در چهار سال اخیر برق‌رسانی به بیش از صد هزار مشترک روستایی جدید انجام شده که این موضوع از افتخارات این شرکت و وزارت نیرو در توسعه عدالت اجتماعی و برق‌رسانی به محروم‌ترین اقشار جامعه است، اما در برخی از روستاها به‌دلیل توسعه گسترده شبکه‌های توزیع در اوج مصرف روزانه و صرفاً در روزهای گرم تابستان افت ولتاژ گزارش شده است.

وی ادامه داد: در پی گرمای زیاد هوا در این مناطق مشترکین مزبور نسبت به روزهای عادی افت ولتاژ بیشتری را احساس کرده‌اند که در این زمینه ما تمام توان خود را برای رفع مشکل به کار بسته‌ایم.

رخشانی‌مهر در خصوص صدور قبوض غیرمتعارف برای تعداد بسیار محدودی از مشترکین پر مصرف تصریح کرد: مبنای صورتحساب برق مصرفی مشترکین، تعرفه‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو است و بر این اساس در بسیاری از شهرستان‌های جنوبی استان و در نیمه اول سال برق به ارزان‌ترین قیمت در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، اما از طرفی نیز این موضوع با رعایت الگوی صحیح مصرف توسط مشترکین قابل کنترل خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز