خبرگزاری کار ایران

برای خرید هواپیماهای جدید فقط به ایرباس وبویینگ اکتفا نکرده ایم

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۱۷۱

روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پی اظهار نظر یک مقام آمریکایی در خصوص قراردادهای فروش هواپیما به ایران اعلام کرد: برای خرید هواپیما تنها به دو شرکت ایرباس و بویینگ اکتفا نشده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، روابط عمومی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: همه اذعان دارند که مجوز فروش بوئینگ و ایرباس پس از توافق‌نامه هسته‌ای توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی ایالات متحده آمریکا که زیرمجموعه خزانه‌داری این کشور است؛ صادر شده و قراردادهای فی‌مابین طی مذاکرات مفصل صورت گرفته است.

همچنین هرگونه ایجاد ابهام و شبهه‌پراکنی نوعی تولید بی‌اعتباری و زیر سؤال بردن شأن مذاکره کنندگان را در پی خواهد داشت به‌علاوه هر نوع محدودیت در فروش هواپیما به ایران به‌منزله نقض برجام از طرف آمریکا خواهد بود که مطمئناً دولت‌های اروپایی نه با آن موافقند و نه به‌خاطر منافع شرکت‌هایشان چنین اجازه‌ای را به آمریکا خواهند داد.

جذابیت بازار ایران بر فروشندگان و سازندگان هواپیما پوشیده نیست. مقامات وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های هواپیمایی برای ورود به رقابت‌ها تصمیمات جدی اتخاذ کرده‌اند، بی‌تردید جهت نوسازی و پاسخ به مطالبات خود در بخش هوایی به این یکی دو قرارداد (ایرباس و بوئینگ) اکتفاء نکرده و با سایر شرکت‌های سازنده هواپیما نیز مذاکره می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز