خبرگزاری کار ایران

نظر نعمت زاده در خصوص تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت/ رشد 6 درصدی صنعت در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۹۹

نعمت زاده گفت: امروز واحدهایی که در اشل کوچک و متوسط هستند مشکلی جز کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ندارند که از طریق سیستم بانکی باید مساعدت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه دولت دوازدهم برای تحول در حوزه صنعت گفت: ما از سال 93 بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری و جلسات کارشناسی که داشتیم، تهیه چشم انداز 10 ساله صنعت و همچنین برنامه ششم توسعه برنامه های خود را در تدوین کرده ایم و تصور نمی کنم با تغییر دولت تغییرات عمده ای در این بخش داشته باشیم فقط امیدواریم که تسهیلاتی فراهم شود که سرعت را افزایش دهیم.

او افزود: برابر آماری امروز مرکز آمار از عملکرد 12 ماه اعلام کرد ما در سال گذشته رشد بالای 6 درصدی را در بخش صنعت داشته ایم که جای خرسندی است و امیدواریم که همین روند در سال جاری حفظ شود.

نعمت زاد ه در ادامه با اشاره به رونق تولید و رشد صنایع کوچک و متوسط که در سال گذشته آغاز شده بود، بیان کرد:  این مسئله آثار مثبتی در اقتصاد کشور داشت و در سال جاری نیز با توجه به سال اقتصاد مقاومتی قرار است تجدید شود. ما هم طی جلساتی که با بانک مرکزی و دیگر دستگاه ها داشته ایم کهمان روند سال گذشته را ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد: امروز واحدهایی که در اشل کوچک و متوسط هستند مشکلی جز کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ندارند که از طریق سیستم بانکی باید مساعدت شود.

وزیر صنعت با ابراز خوشبینی از رونق تولید، صنعت، بازرگانی و تجارت خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری وضعیت به مراتب بهتری را نسبت به سال گذشته برخوردار باشیم.

وی پیش بینی کرد که صادرات مان همان گونه که در برنامه ششم عنوان شده افزایش یافته و 20 تا 25 درصد رشد کند.

نعمت زاده درباره جدا شدن  بازرگانی از صنعت تصریح کرد: جدا شدن بازرگانی از صنعت بستگی به نظر کارشناسی و رئیس جمهور دارد و سازمان امور استخدامی بررسی می کند. اما ما از لحاظ کارشناسی اعتقاد داریم که صنعت و بازرگانی یکپارچه باشد و در هر صورت هر چه مجلس و دولت تصمیم بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز