خبرگزاری کار ایران

آمار درآمدهای موقوفه را بعدا ارائه می‌کنیم / 35 درصد رقبات کاربری تجاری دارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۰۴

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که میزان درآمدهای حاصل از موقوفه‌های واگذاری به سازمان اوقاف چقدر است جواب این سوال را به بعد موکول کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت الاسلام علی محمدی در جمع خبرنگاران نیز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه درآمد موقوفه های واگذار  شده به سازمان وقف چه قدر بوده است،‌ گفت: بعدا این جواب را می‌دهم.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌های امضا شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با این وزارتخانه وارد مذاکره شدیم که برای برخی از موقوفه ها تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برخی از حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده در شان سکونت مردم نیستند و باید برای نوسازی و بازسازی آنها تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: باید برای بهره‌برداری مناسب از اراضی و املاک وقفی که در حاشیه شهرها و بافت فرسوده واقع شده‌اند با امضای این تفاهم‌نامه‌ها تصمیم گرفت.

محمدی تاکید کرد: با امضای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف بقاع متبرکه و مساجد هم آباد می‌شوند و در این تفاهم نامه عمران مساجد و بقاع متبرکه هم توجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در ابتدای مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت موقوفه ها ارائه شد که طبق آن از 993 هزار موقوفات 41 درصد مساجد هستند و 112 هزار رقبه وقفی که از این 112 هزار رقبه وقفی 11 درصد در اختیار متولیان و 71 درصد از عواید این 11 هزار صرف نیات موقوفه می‌شود. یک میلیون 300 رقبه ثبت شده است که نزدیک به همین تعداد رقبه در تصرف مردم هم است که هنوز در مورد آن اقدامی انجام نشده است.

در ادامه ارائه این گزارش عنوان شد: 35 درصد رقبات کاربری تجاری دارند و 36 درصد کاربری مذهبی ، 10 درصد کاربری کشاورزی، 9 درصد کاربری سایر و 6 درصد کاربری مسکونی و 14 درصد هم کاربری خدماتی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز