خبرگزاری کار ایران

حسین راغفر:

اشتغال آفرینی بهترین روش از بین بردن نابرابری های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۸۷

روحانی، رئیس جمهوری در اولین نشست خبری خود بعد از انتخابات با بیان اینکه سیاست های نوسازی زیرساخت ها و رفع فقر را در دستور کار داریم گفت: برنامه ریزی کارشناسی شده تا فقر مطلق تا سال ۱۴۰۰ در کشور از بین رود. دکتر حسین راغفر کارشناس اقتصاد و استاد دانشگاه الزهرا در این باره با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهوری در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است می گوید: سیاست هایی که در جهت جبران نابرابری های اجتماعی باشد یکی از ضرورت های در حال حاضر اقتصاد کشورمان است و بهترین راه آن اشتغال آفرینی برای افراد است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسین راغفر از کارشناسانی است که علت اصلی فقر را در سیاست های غلط اقتصادی دولت ها عنوان می کند. وی معتقد است فقر در  اثر بی توجهی به منافع عموم جامعه گسترش پیدا می کند  و در چنین شرایطی دسترسی به کالاهای اساسی، آموزش و سلامت با مشکل رو به رو می شود.

 این استاد دانشگاه در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری در خصوص برنامه ریزی دولت دوازدهم برای رفع فقر مطلق به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: ایجاد اشتغال یکی از سیاست های درستی است که می تواند در جهت رفع فقر مطلق به کار بیاید. وی با بیان اینکه سیاست های جبران نابرابری، فقر را در کشور تعدیل می کند می گوید: یکی از این سیاست ها چگونگی رفع فقر است که به هیچ عنوان با توزیع منابع مالی از بین نمی رود.

این اقتصاددان با اشاره به بنیان گذاری اشتباه و  سیاست غلط پرداخت یارانه های نقدی به افراد جامعه می گوید: عمدتا از طریق تزریق پول نقد نمی توان مشکل افراد فقیر را به صورت ریشه ای در کشور حل کرد. وی با بیان اینکه تزریق پول نقد به فقرا مشکلات جدی برای اقتصاد کشور به وجود می آورد و عوارض اجتناب ناپذیری دارد می گوید: بهترین روش رفع فقر در کشور فراهم آوردن فرصت شغلی برای افراد یک جامعه است.

راغفر در ادامه با بیان اینکه دولت می تواند با فراهم آوردن فرصت شغلی برای گروه های مختلف جامعه از جمله افراد تحصیلکرده و یا افرادی که تحصیلات کمی دارند مشکل فقر را در کشور ریشه کن کند می گوید: به طور کلی اقداماتی در اقتصاد موثر است که بتواند منافع عموم جامعه را در برداشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: باید انواع مشاغل در کشور ایجاد شود تا از این طریق رفع محرومیت صورت گیرد. پرداخت نقدی اثر بخشی خود را در طولانی مدت از دست می دهد و تنها اثرات کوتاهی دارد که قربانیان آن مجددا افراد و گروه های پایین دست جامعه خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز