خبرگزاری کار ایران

شعری مقدم:

سیاست تعامل به جای خشونت اقتصاد را شکوفا می کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۷۸

شعری مقدم گفت: اکنون روحانی دوباره وعده لغو تمامی تحریم ها را داده این به این معناست که با دشمن با تدبیر و مدارا برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس شعری مقدم مدیرعامل سابق شرکت صنایع ملی پتروشیمی در نشست خبری ستاد نفت و انرژی روحانی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی در دولت هشتم شروع شد و در آن دولت سرمایه گذاری هایی در این صنعت صورت گرفت و در دولت نهم و دهم 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به این صنعت اختصاص پیدا کرد اما در دولت یازدهم 9 میلیارد دلار از محل فاینانس چین و صندوق توسعه به این صنعت تزریق شد.

وی افزود: افتتاح های دولت نهم و دهم به خاطر اقدامات  انجام شده نبود بلکه فقط در آن زمان طرح هایی که در دولت اصلاحات اجرا شده بود به افتتاح می رسید .

وی با اشاره به اینکه یکی از صدمه هایی که به پتروشیمی وارد شد تعویض مدیران بود خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل این صنعت نیز خصوصی سازی بود که البته باید اسم واگذاری را روی آن واگذار گذاشت .پتروشیمی باری روی دوش دولت نبود و در بسیاری از موارد به توسعه های دولت کمک می کرد. اما دولت قبلی بسیاری از مجتمع ها را به طلبکاران از دولت واگذار کرد و بزرگترین ضربه را به این صنعت وارد کرده  که جای جبران ندارد.

وی با اشاره به  اینکه در دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی و فاینانس چین طرح های سرمایه گذاری زیادی انجام شده خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح ها افتتاح شده و بخشی دیگر نیز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شعری مقدم بزرگترین تحول در دولت یازدهم را برجام دانست و گفت: بعد از برجام بسیاری از شرکت های خارجی و از جمله آمریکایی ها جهت سرمایه گذاری وارد ایران شدند اما توسط گروهی که با کارهای ایذایی که از سوی مخالفان برجام و ملت ایران انجام شد از ایران فرار کردند.

وی افزود: اکنون روحانی دوباره وعده لغو تمامی تحریم ها را داده این به این معناست که با دشمن با تدبیر و مدارا برخورد می کند.

 این مقام سابق مسوول در پتروشیمی  ادامه داد: زمان دولت هاشمی یک شرکت سرمایه گذاری ژاپنی که به ایران آمده بود گفت، تنها شما نیستید که باآمریکا مخالفید اگر از ژاپنی ها بپرسید از هر 10 نفر 9 نفر با آمریکا مخالفند چون ما بمباران شدیم حال شما باید در مقابل آمریکا بایستید یا ما؟ ما امکانات طبیعی شما را نداریم آمریکا آن میزانی که به ما ضربه زد به شما ضربه نزده است در پاسخ به این موضوع گفته شد که آمریکا در ژاپن پایگاه دارد اما ما قدرتمندیم و در سوریه و لبنان و عراق قدرت داریم اما می بینیم که ژاپنی ها از حداقل رفاه برخوردارند و ما کلی بیکار داریم. 

وی افزود: امروز با این رویه ای که روحانی پیش گرفته امیدواریم که به پیروزی برسد و بتوانیم با دشمن به جای خشونت مدار کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز