خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن نفت، گاز و پتروشیمی اپک عنوان کرد:

فراهم شدن زمینه برای رقابت بخش خصوصی با انی و شل

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۴۷

دبیر انجمن نفت، گاز و پتروشیمی اپک گفت: اکنون فضا به نحوی است که سوئیت کار می‌کند، حواله‌های بانکی به راحتی صادر می‌شود و همچنین دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود و می‌توانیم کالاها را 12 تا 15 درصد پایین‌تر از قیمت قبلی تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، طاهری دبیر انجمن نفت، گاز و پتروشیمی اپک در نشست خبری ستاد نفت و انرژی روحانی اظهار داشت: ما طی بیانیه‌ای به عنوان بخش خصوصی علت حمایت خود را از روحانی اعلام کردیم چرا که اعتقاد داریم در این دوره بخش خصوصی در حالی که در دولت قبل رو به نابودی می رفت، به معنای واقعی به کار گرفته شد.

وی افزود: اکنون اگر فقط پروژه‌های پارس جنوبی را در نظر بگیریم بیشتر آنها توسط بخش خصوصی اجرایی شده است.

طاهری اظهار داشت: با باز شدن فضای بین المللی و اجرایی شدن برجام بسیاری از هیئت‌های اقتصادی وارد ایران شدند و ما توانستیم پنج قرارداد بزرگ با کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، هلند و آذربایجان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما بسیار مصریم که این فضا ادامه یابد چرا که ما با این گشایش‌ها توانسته‌ایم وارد بازار بین الملل شده و در کشورهایی مثل عراق، ترکمنستان و قزاقستان کار کنیم.

دبیر انجمن نفت، گاز و پتروشیمی اپک گفت: اکنون فضا به نحوی است که سوئیت کار می‌کند، حواله‌های بانکی به راحتی صادر می‌شود و همچنین دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود و می‌توانیم کالاها را 12 تا 15 درصد پایین‌تر از قیمت قبلی تهیه کنیم در حالی که قبلا این پول‌ها به جیب دلال‌ها در چین و ترکیه می‌رفت.

وی همچنین گفت: ما اکنون با توجه به اقداماتی که وزارت نفت در زمینه اجرای قراردادهای جدید نفتی انجام داده می‌توانیم کنسرسیوم تشکیل دهیم که به این ترتیب شرکت‌های پیمانکاری رشد می‌کنند و در آینده می‌توانیم با شرکت‌هایی مثل انی و توتال رقابت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز