خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی:

آقای نیکزاد، کسی از ورود هواپیمای فرسوده عکس نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۶۴

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عکس گرفتن از ورود هواپیماهای فرسوده کار درستی نیست، اظهار داشت: خوشحالی ما بابت ورود هواپیماهای جدید نیست بلکه از بازپس‌گیری سهم ایران از صنعت هوانوردی دنیا خرسندیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی عابدزاده در نشست خبری حاشیه مراسم ورود چهار فروند هواپیمای ATR اظهار داشت: این هواپیماها می‌توانند در فرودگاه‌های شهرهای مختلف را به یکدیگر متصل کنند. پیش از این ما فرودگاه داشتیم اما پروازی در این فرودگاه‌ها انجام نمی‌شد.

وی ادامه داد: بنا بر این توسعه منطقه‌ای به کندی صورت می‌گرفت و گاهی توسعه در مناطق متوقف شده بود اما امروز با ورود هواپیمای جدید شاهد جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان در منطقه خواهیم بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که پیش از برجام کسی رغبتی نداشت در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی سرمایه‌گذاری کند اما امروز این مشکلات مرتفع شده است و این نقطه عطفی در تاریخ صنعت هوانوردی‌مان محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش از این، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های فعال در صنعت هوانوردی زیان‌ده بودند اظهار داشت: امروز شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی هستیم. در حالی که تا چند سال گذشته از تمام استانداردها در حوزه‌های مختلف فاصله گرفته بودیم. امروز توانسته‌ایم از فرصت برجام برای نزدیک شدن به استانداردها استفاده کنیم و شاهد جوان‌سازی ناوگان هوایی کشورمان هستیم.

عابدزاده تاکید کرد: خوشبختانه در این مسیر دولت و مجلس در حمایت از صنعت هوانوردی سنگ تمام گذاشته‌اند و شاهد رونق این صنعت پس از برجام هستیم.

وی همچنین در واکنش به صحبت‌های اخیر علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم گفت: در تمام دنیا وقتی هواپیمای نویی وارد ناوگان یک شرکت هواپیمایی می‌شود به مناسبت ورود این هواپیما جشن می‌گیرند و تصویر جشن خود را ثبت می‌کنند و این یک عرف رایج در تمام دنیا است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: آقای نیکزاد اگر از هواپیماهای دست دومی که وارد کشور کرده عکس نگرفته کار بسیار درستی انجام داده چرا که از هواپیماهای فرسوده عکس نمی‌گیرند و برای آن خوشحالی نمی‌کنند.

عابدزاده تاکید کرد: خوشحالی ما از ورود هواپیماهای جدید نیست بلکه خوشحالی ما به خاطر اجرای دستورات مقام معظم رهبری در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: تا چند سال گذشته به خاطر نداشتن هواپیما به خصوص هواپیمای جوان چندین میلیارد دلار را از صنعت هوانوردی از دست دادیم بنا بر این امروز که قرار است سهم خود را از صنعت هوایی دنیا باز پس بگیریم باید تصویر این موفقیت را ثبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز