خبرگزاری کار ایران

کرباسیان مطرح کرد:

شکسته‌شدن رکورد صادرات فولاد در دولت یازدهم/ اقدامات دولت برای جلوگیری از خام‌فروشی کالا

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۴۵

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو از شکسته شدن صادرات فولاد کشور در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان امروز در مراسم وارد مدار تولید شدن فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان افزود: شکسته شدن رکورد صادرات فولاد در دولت‌یازدهم در حالی محقق شد که سال ۱۳۹۱ تنها ۲۰۰ هزار تن و سال ۱۳۹۴، ۴میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: به‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که دولت‌یازدهم و ایمیدرو در سال ۹۲ داشت، توانستیم میزان تولید فولاد را از ۲۲ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن در پایان سال ۹۵ برسانیم و سعی می‌شود به هدف تولید ۵۵ میلیون تن در پایان سال ۱۴۰۴ برسیم. تحقق اهداف صادراتی در صنعت فولاد یعنی رقابت با تولیدکنندگان برتر دنیا نظیر چین، اروپا و آمریکاست که محصولات تولیدشده در کشور نیز به لحاظ کیفیت و به لحاظ قیمت قدرت رقابت با تولیدات دنیا را دارد.

معاون وزیر صنعت افزود: ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، وضعیت ۷ پروژه فولادسازی در کشور غمناک بود که این طرح‌ها با تزریق ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار فعال شد و علاوه بر فولاد شادگان تا ۱۸ ماه آینده چندین طرح فولادی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به اقدامات دولت برای جلوگیری از خام فروشی کالا اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از خام فروشی در سال گذشته توازن تولید فولاد ایجاد شد و در تولید و کنسانتره آهن ۵۴ درصد و گندله فولادی (گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی) ۴۵درصد افزایش تولید داشتیم. در دولت یازدهم با کاوش ۲۵۰ هزار کیلومتر معدن به‌ اندازه ۸۰ سال گذشته کار انجام شد و تنها در سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کاوش معدنی ۱۰۰ هزار کیلومتر هزینه شد.

کرباسیان همچنین به افزوده ‌شدن ۴۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: قدرت این را داریم که جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در معادن سنگ‌ آهن باشیم. در چهار سال گذشته ۴۰درصد به تولید آهن اسفنجی افزوده‌شد و تا پایان سال جاری نیز ۴ میلیون تن به آن افزوده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کارخانه فولاد شادگان نیز گفت: در فاز دوم پروژه فولادسازی شادگان، تولید فولاد و شمش فولاد در دستور کار است و ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کرباسیان سرانه بهره مندی و مصرف هر ایرانی از صنایع فولاد را ۲۱۰ تا ۲۱۵ کیلو اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۴ این رقم باید به ۳۵۰ کیلوگرم به ازای هر ایرانی برسد.

وی آینده کشور را در توسعه تولید عنوان کرد و توضیح داد: برای تحقق منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و تبدیل‌شدن ایران در سال ۱۴۰۴ به قدرت برتر اقتصادی در منطقه باید به تولید کشور اهمیت بیشتری دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز