خبرگزاری کار ایران

واریز ۱۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداریها و دهیاری‌ها در سال ۹۵

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۹۶

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از واریز بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض می باشد، گفت: مطابق قانون، 3 درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می گردد تا در جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 1395 ، بالغ بر 170 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده که از این میزان، حدود 60 هزار میلیارد تومان در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: طی سال های 87 لغایت پایان 91 حدود 17 هزار میلیارد تومان عوارض واریز شده در حالیکه در طی دولت یازدهم (95-92 ) در حدود 43 هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور واریز شده است.

وی با اشاره به واریز بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور در سال 95 عنوان کرد: از این مبلغ حدود چهار هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران واریز شده است.

تقوی نژاد افزود: از مجموع مبلغ 15 هزار میلیارد تومان عوارضی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، سه هزار و 500 میلیارد تومان در دولت نهم و دهم و 11 هزار و 500 میلیارد تومان در دولت یازدهم در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز