خبرگزاری کار ایران

سومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری؛

جوابیه نظام بانکی به ادعای برخی نامزدهای انتخاباتی درباره وام ازدواج

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۷۰۳

نظام بانکی با وجود تنگناهای مالی و اعتباری و به ویژه در سال‌های اخیر از خود عملکرد مناسبی را نشان داده و این امر شایسته تقدیر است. بر این اساس از ابتدای سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۱ تعداد ۴.۵۴۵.۹۸۷ فقره بالغ بر مبلغ ۱۱۱.۴۴۰ میلیاردریال پرداخت شده؛ این در حالی است که از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد ۴.۱۱۲.۱۴۶ فقره بالغ بر مبلغ ۱۹۱.۶۰۳ میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این رقم در مقایسه با دوره ۴ ساله از ابتدای سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۱ که مبلغ تسهیلات پرداختی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است، نشان می دهد مبلغ تسهیلات پرداختی در دوره دولت یازدهم در مقایسه با دوره قبل، رشد بیش از ۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، به گواه آخرین آمارهای بانک‌مرکزی تا تاریخ ۳۰ /۱۲ /۱۳۹۵ تعداد متقاضیان در صف برابر با ۴۸۳.۸۸۵ نفر هستند، که از این تعداد ۱۶۷.۰۱۵ نفر از افراد یاد شده در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. براساس آمار در پایان سال ۱۳۹۱، بیش از ۸۳۷ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج بودند اما در پایان سال ۱۳۹۵ تنها ۴۸۳ هزار و ۸۸۵ نفر منتظر دریافت این تسهیلات بودند که کاهش چشمگیر بیش از ۴۰ درصدی داشته است. البته از تعداد منتظران در صف، تعداد ۱۶۷.۰۱۵ نفر در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند.

علاوه بر این حسب ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ایثارگران از تیرماه سال ۱۳۹۴ به میزان دو برابر تسهیلات افراد عادی افزایش یافت که در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ تعداد ۴۴.۵۵۸ نفر جمعاً به مبلغ ۷.۱۶۱میلیاردریال از تسهیلات مذکور بهره مند شده اند.

نظام بانکی از ابتدای راه‌اندازی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان سال ۱۳۹۵ مجموعاً تعداد ۸.۶۶۸.۱۳۳ فقره بالغ بر ۳۰۳.۰۴۴ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

جوابیه نظام بانکی به ادعای برخی نامزدهای انتخاباتی درباره وام ازدواج

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز