خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی مطرح کرد؛

19 میلیون و 800 هزار نفر از کاربران اینترنت زیر 18 سال هستند/ میزان بالای جرایم از طریق تلگرام و اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۴۱۸

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی با بیان اینکه در حدود 19 میلیون و 800 هزار نفر کاربر اینترنت زیر 189 سال در ایران وجود دارد گفت که آسیب‌های زیادی وجود دارد و جریام بسیاری از طریق تلگرام و اینستاگرام به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی، مومن نسب گفت: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات ، 72 درصد کاربران اینترنت در کشور زیر 29 سال هستند و بررسی ها نشان می دهد، آسیب ها بیشتر از فرصت ها در این بخش است.

مومن نسب افزود: بر اساس این آمار، 19میلیون و 800 هزار نفر از کاربران اینترنت زیر 18 سال هستند که به این موضوع باید توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: ضعف در قانون گذاری موجب استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی و بروز آسیب ها شده است به طوری که قانون خاصی برای کودکان در این بخش وجود ندارد. این در حالی است که در کشورهای دیگر قانون مدون و مشخصی در خصوص استفاده کودکان از تلفن های همراه و نحوه ورود به فضای مجازی وجود دارد و این موضوع در کشورمان با خلاء مواجه است.

مومن نسب گفت: متاسفانه خانواده‌ها در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه های مجازی و حتی تلفن همراه آموزش لازم را فرا نگرفته‌اند و در برخی مواقع اطلاعات کودکان در این خصوص از والدین به مراتب بیشتر است.

وی با بیان این که مسئولان کشور باید نسبت به موضوع فضای مجازی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند، گفت: فراهم شدن ساخت و زیرساخت های فضای مجازی برای کشور مهم است. مرکز فضای مجازی نیز جایگاه خود را آن گونه که باید و شاید پیدا نکرده است و از سوی دیگر هر کسی نرم افزار رایانه ای داخلی دارد، برای اخذ مجوز باید موانع متعددی را طی کند، درحالی که در موارد خارجی این چنین نیست. در این میان آگاه سازی خانواده ها و نحوه استفاده اعضای خانواده به ویژه کنترل کودکان در استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به آن بها داده شود.

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: بر اساس آخرین آمار از سوی نیروی انتظامی، 68 درصد جرایم کشور مرتبط با تلگرام و 20 درصد دیگر مربوط به اینستاگرام بوده که حتی رقم بیش از موارد یاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز