خبرگزاری کار ایران

مطالبات چایکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۵۷

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص 500 میلیارد ریال برای پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت مطالبات چایکاران از هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی پس از بازدید از یکی از کارخانه‌های چای شهرستان املش واقع در شرق استان بیان کرد: با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه‌ کشور ، 500 میلیارد ریال برای پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با ابلاغ این اعتبار، پرداخت مطالبات چایکاران از اوایل هفته‌‌ آینده آغاز می‌شود.

نجفی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 20 هزار تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی حدود 480 میلیارد ریال برداشت شده است.

وی با بیان اینکه توجه به چایکاران و کشاورزان از دغدغه‌های مهم دولت یازدهم است، گفت: افزایش 73 درصدی تولید برگ سبز چای، 108 درصدی نرخ خرید تضمینی، 234 درصدی درآمد چایکاران، 22 درصدی مساحت باغ‌های فعال چای و کاهش واردات چای، از نشانه‌های توجه‌ دولت به چایکاران است.

شورای عالی اقتصاد در آخرین جلسه خود در 25 اسفندماه سال 95 ، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 را 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو را 14 هزار و 695 ریال تعیین کرد.

در استان های گیلان و مازندران حدود 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد آن در گیلان واقع است.

بر اساس اعلام سازمان چای کشور، تاکنون 140 کارخانه چایسازی برای خرید تضمینی برگ ‌سبز و فرآوری و تبدیل آن به چای خشک قرارداد منعقد کرده اند.

برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد. کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است و این چای بیشترین طرفدار را در میان مصرف کنندگان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز