خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه NIOC و OIEC برای مطالعه میدان سپهر

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۵۶

منوچهری گفت: پیش بینی می کنیم نفت درجای میدان سپهر بیش از میزان اعلام شده تاکنون باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا منوچهری معاون امور مهندسی و توسعه مدیر عامل شرکت نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه میدان سپهر میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت اویک، که در حاشیه بیست و دمین نمایشگاه نفت برگذار شد، گفت: با برنامه ریزی می توانیم منابع مالی مردمی را نیز در مسیر پیشبرد اهداف طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و ماده ١٢ برای تامین منابع مالی پروژه‌های صنعت نفت، افزود: استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی تاکنون در دستور کار قرار داشته است و همچنان دنبال می شود؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر می تواند در تامین منابع مالی به شرکت‌های خصوصی کمک کند.

منوچهری از استفاده از منابع مالی مردمی به عنوان سومین راهکار تامین منابع یاد کرد و گفت: اگر ٢٠ تا ٣٠ درصد منابع مالی که مردم در صنعت ساختمان در شمال شهر هزینه می کنند، در صنعت نفت و گاز به کار گرفته شود، منابع مورد نیاز برای توسعه برخی میادین را می توان از داخل کشور و به همت بخش خصوصی تامین کرد.

وی چنین اقدامی را نیازمند تغییر نگرش دانست و افزود: استعدادهای طبیعی زیادی در حوزه توسعه‌ای صنعت نفت وجود دارد و ظرفیت برای جذب سرمایه نامحدود است.

منوچهری برگزاری نمایشگاه نفت با این ابعاد را نشان دهنده توانمندی‌های بسیار شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی عنوان کرد و گفت: در کنار همه این توانمندی‌ها به تعامل در سطح بین المللی به منظور جذب سرمایه و فناوری نیاز داریم.

وی در ادامه به میدان سپهر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم نفت درجای این میدان بیش از میزان اعلام شده تاکنون باشد.

منوچهری به میدان آذر هم اشاره کرد و افزود: اویک به خوبی در این میدان کار کرده است و امیدواریم به زودی برداشت از این میدان افزایش یابد.  

بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت اوپک نیز گفت: با وجود سختی کار در میدان مشترک آذر و پیچیدگی‌های خاص این میدان، تولید از آن اسفندماه پارسال آغاز شد و هم اکنون روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تولید در این میدان طی روزهای آینده به ۳۰ هزار بشکه در روز برسد.

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید ۱۱۰ هزار بشکه ای در آذر، ادامه داد: همچنین مذاکراتی داشته ایم که فاز دوم توسعه این میدان را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی دنبال کنیم.

وی با اشاره به فضای مساعد کشور برای حضور در عرصه های بین المللی، عنوان کرد: امیدواریم ما نیز بتوانیم با فعالیت در عرصه بالادست صنعت نفت و استفاده از فرصت موجود برای همکاری‌های بین المللی، سهمی در بازار انرژی ایفا کنیم.

محمدی به سابقه فعالیت های این شرکت در گذشته و همکاری آن با  شرکت‎های بی پی و شل در دهه ۷۰ نیز اشاره ای داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز