خبرگزاری کار ایران

معظمی خطاب به منتقدین دولت؛

اگر تشکر نمی‌کنید لااقل زخم زبان نزنید/ موفقیت‌های دولت خاتمی در عسلویه و ماهشهر در دولت روحانی تکرار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۴۱

مدیرعامل شرکت نوسازی و توسعه صنعتی ایران گفت: ما در حال حاضر شرکت خارجی خود را پیدا کرده‌ایم و حتماً کاری ارائه می‌دهیم که مورد نظر شرکت ملی نفت باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، منصور معظمی مدیرعامل شرکت نوسازی و توسعه صنعتی ایران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه برجام فرصت طلایی برای حوزه اقتصادی کشور بود که توانست زمینه‌ای فراهم کند که شرکت‌های داخلی با استفاده از توانمندی شرکت‌های خارجی بتوانند حرکت‌های بزرگی در کشور شکل دهند اظهار داشت: برجام فرصتی بزرگ برای اقتصاد کشور بود بنابراین از کسانی که این موفقیت را آفریدند باید قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید باور کنیم که می‌توانیم، تصریح کرد: زمانی که وزارت نفت تصمیم گرفت کار را به شرکت‌های ایرانی واگذار کند نتیجه این شد که انبوهی از توانمندی داخلی به منصه ظهور برسد و شرکت‌های ایرانی بتوانند خود را عرضه کنند.

معظمی با اشاره به اینکه اگر فضای سیاسی کشور اجازه می‌داد ما یک سال و نیم گذشته می‌توانستیم مدل جدید قراردادهای نفتی را که به تصویب دولت و مجلس رسیده بود اجرایی کنیم تصریح کرد:‌ اگر در همان زمان که قراردادهای جدید نفتی به تصویب رسید، اجرایی می‌شد امروز حجم قابل توجهی اشتغال در کشور ایجاد می‌شد. بنابراین مدل جدید قراردادها فرصتی است که کار به شرکت‌های ایرانی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه امضای 26 تفاهم‌نامه اگر به قرارداد منجر شود نتیجه یک تصمیم بزرگ است یادآور شد: بنده اطمینان دارم که بخش بزرگی از توافقات اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر شرکت خارجی خود را پیدا کرده‌ایم و حتماً کاری ارائه می‌دهیم که مورد نظر شرکت ملی نفت باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرصت استفاده از تکنولوژی و سرمایه در کشور فراهم شده است گفت: اگر کشور می‌خواهد که مشکل بیکاری و اشتغال حل شود این هدف از رهگذر سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت و کسانی که حرفی غیر از این می زنند گفته‌هایشان پایه و اساس علمی ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید در مناطق نفتی و گازی عسلویه و ماهشهر در زمان دولت خاتمی تصریح کرد: اکنون ظرفیت پتروشیمی از 15 میلیون تن به 50 میلیون تن رسیده است و این همه نتیجه تصمیمات درست دولت بوده که توانسته همان اتفاقات خوب دولت خاتمی را تکرار کند که باید به فال نیک گرفته شود.

معظمی با اشاره به اینکه به طور قطع در نمایشگاه نفت سال آینده بسیاری از توافقات به نتیجه منجر خواهد شد بیان کرد: من تعجب می‌کنم که می‌گویند پالایشگاه با A درصد توسعه تحویل داده شده و عکس یادگاری می‌گیرند. چرا به جای قدردانی از کسانی که کار را به اتمام رساندند و اکنون شش فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید و فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تمام شده اینگونه انتقاد می‌کنند. ما انتظارمان این است که اگر تشکر نمی‌کنند زخم زبان نزنند.

وی تاکید کرد: پالایشگاه و پارس جنوبی برای دولت نیست متعلق به ملت است بهتر است شیرینی‌ها را به کام مردم تلخ نکنیم.

مدیرعامل شرکت ایدرو خاطرنشان کرد: نتیجه تصمیم امروز وزارت نفت ایجاد شرکت‌های E&P در کشور است که تاکنون مسابقه نداشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز