خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

اقدام سریع بانک‌های عامل برای توزیع تسهیلات سرمایه در گردش

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۸۱۴

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تعامل و همسویی صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل را ستودنی توصیف کرد و افزایش انتظارات بخش خصوصی از این دو بخش را ناشی از توسعه فعالیت‌های مالی و بانکی در حوزه صادرات دانست.

به گزارش ایلنا، از سازمان توسعه تجارت ایران ، مجتبی خسروتاج در جلسه هم اندیشی با مدیران نظام بانکی، که در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانکی و مالی در حوزه صادرات و خدمات ارائه شده به صادرکنندگان جهت کاهش هزینه‌های صادرات کالاها و خدمات، گفت :  انتظارات و توقعات واحدهای تولیدی- صادراتی از سازمان توسعه تجارت ایران را در جهت تسهیل فرایندهای صادرات حق است

 وی با اشاره به فلسفه وجودی سازمان توسعه تجارت ایران، پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه‌های بانک، بیمه و ضمانت صادرات را از جمله سیاست‌های جاری سازمان توسعه تجارت ایران توصیف کرد.

خسروتاج ضمن تشریح تسهیلات مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی گفت: حمایت‌های بانکی، مالی و بیمه‌ای از صادرکنندگان در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و استفاده از  فرصت‌های پیش رو در گرو تعامل بیشتر نظام بانکی کشور است.

وی افزود: تسهیلاتی جهت پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته که صادرکنندگان می‌توانند ضمن مراجعه به سازمان توسعه تجارت ایران و ارائه مدارک لازم بر اساس شیوه‌نامه‌ها و ضوابط موجود، نسبت به استرداد بخشی از سود پرداختی به نظام بانکی اقدام نمایند. ایشان همچنین به تسهیلات اعطایی به صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پرداخت بخشی از کارمزد صدور بیمه نامه‌ها و ضمانتنامه‌های صادراتی اشاره کرده و خواستار توجه جدی صادرکنندگان به این مقوله گردید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به مفاد بسته حمایت از صادرات غیر نفتی در سال 1395و تکالیف قانونی صندوق توسعه ملی در خصوص سپرده‌گذاری ریالی 20 هزار میلیارد ریالی در بانک‌های عامل جهت تأمین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی به هماهنگی‌های انجام شده با صندوق توسعه ملی و دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات به 11 درصد اشاره کرد و از بانک‌های عامل خواست جهت توزیع تسهیلات سرمایه در گردش سریعاً اقدام کنند.

  در این جلسه که به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار گردید مدیران بانک‌های عامل، نظرات و دیدگاه‌های خود در جهت بهبود خدمت رسانی به صادرکنندگان را ارائه کرده و آمادگی نظام بانکی جهت کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده را اعلام نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز