خبرگزاری کار ایران

زنگنه در پاسخ به ایلنا:

کاندیداهای مخالف برجام اگر جرأت دارند بگویند که صادرات نفت را صفر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۲۸

بیژن زنگنه گفت: در گذشته کارفرمایان صنعت نفت از ترس پیمانکار جرأت حرف زدن نداشتند / توافق کاهش تولید نفت برای سال دوم تمدید می‌شود / کاندیداهای مخالف برجام جرأت دارند بگویند که صادرات نفت را صفر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه منظور از شگفت زده شدن شما در سال 92 بعد از ورود به وزارت نفت چه بود؟ ، توضیح داد: زمانی که من درسال 92 به وزارت نفت آمدم هیچ چیز سر جایش نبود یعنی کسی که باید بالا باشد پایین بود و کسی که باید پایین باشد بالا بود. رابطه کارفرما و پیمانکار تنظیم نبود پیمانکار جای کارفرما بود و حتی کارفرما در مواردی از ترس پیمانکار جرأت حرف زدن نداشت.

وی افزود: پیمانکار باید پول را بر مبنای پیشرفت کار بگیرد اما در آن زمان خارج از این رویه پول دریافت می‌کرد، یعنی به طوری که وقتی پیمانکار صد در صد پول خود را دریافت کرده باشد و کارش 70 درصد پیشرفت داشته باشد کاری از پیش نمی‌برد بنابراین می‌بینیم که هیچ چیز سر جایش نبود و آشفتگی وجود داشت.

زنگنه گفت: اما در حال حاضر اوضاع بهتر شده و ما آواربرداری کردیم تا بتوانیم کار کنیم.

کاهش تولید نفت برای دور دوم تمدید می‌شود

زنگنه در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره اینکه آیا با توجه به کاهش قیمت نفت دور دوم کاهش تولید تمدید خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: در حال حاضر علائمی می‌رسد که همه اعضا تمایل به تمدید دوباره کاهش سقف تولید نفت را دارند.

وزیر نفت در پاسخ به سوال سوم ایلنا، مبنی بر اینکه برخی کاندیداها به رغم تایید برجام آن را در زندگی مردم تاثیرگذار نمی‌دانند اظهار داشت: اگر برجام نبود ما صادراتی نداشتیم ممکن است برخی بگویند این گونه بهتر است زیرا اقتصاد غیرنفتی تحقق می‌یابد اما بهتر است در برنامه‌هایشان بگویند که وقتی سر کار آمدیم صادرات نفت را صفر می‌کنیم تا ببینیم می‌توانند کشور را اداره کنند یا خیر.

مقام عالی وزارت نفت خاطرنشان کرد:‌ اولا که عدم صادرات نفت با سیاست‌های کلی نظام انطباق ندارد ثانیا این افراد باید به صراحت بگویند که با روی کار آمدن صادرات نفت را به صفر خواهند رساند.

کاندیداهای مخالف برجام بهتر است در برنامه‌شان بگویند که صادرات نفت را صفر می‌کنیم

وی تاکید کرد: این ناسپاسی است که از دو میلیون بشکه صادرات نفت استفاده کنند و مرتب نیز این گونه حرف‌های منفی را تکرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز