خبرگزاری کار ایران

مقایسه واردات ۵ کالای اساسی در دو سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۰۲

مقایسه واردات ۵ کالای اساسی گندم، گوشت قرمز، برنج، شکر و روغن‌خام نباتی در دو سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ نشان‌دهنده کاهش چشمگیر واردات به لحاظ ارزشی و وزنی بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا ، براساس گزارش سازمان توسعه تجارت ، مقایسه واردات ۵ کالای اساسی گندم، گوشت قرمز، برنج، شکر و روغن‌خام نباتی در دو سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ نشان‌دهنده کاهش چشمگیر واردات به لحاظ ارزشی و وزنی این کالاها می‌دهد چنانکه  میزان واردات گندم در سال ۱۳۹۱ از لحاظ وزنی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که در سال ۱۳۹۵ این مقدار به  یک میلیون و ۴۴۲ هزار تن گندم به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار کاهش یافته است.

همچنین گوشت قرمز وارداتی در سال ۹۱  یکصد و۱۷ هزار تن به ارزش ۶۴۴ میلیون و ۶۹۶ هزار دلار بوده که در سال ۱۳۹۵ به ۹۳ هزار تن به ارزش ۳۸۴ میلیون دلار رسیده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است که برنج وارداتی در سال ۹۱ ،  ۶ میلیون و ۷۰۰ هزارتن به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۰ هزار دلار  بوده که در سال ۹۵ به یک میلیون و ۴۲۲ هزار تن به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار رسیده است.

واردات شکر نیز در سال ۱۳۹۱ معادل یک میلیون و ۶۸۱ هزار تن بوده به ارزش یک میلیارد دلار که در سال ۹۵ به ۶۶۶ هزارتن معدل ۳۱۹ میلیون دلار  رسیده است .

واردات روغن نباتی در سال ۹۱ معادل یک میلیون و ۶۲۵ هزارتن به ارزش ۲ میلیارد دلار بوده است که در سال گذشته به یک میلیون تن معادل ۸۷۶ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز