خبرگزاری کار ایران

نماینده برنامه بین‌المللی آبشناسی یونسکو مطرح کرد؛

مشکلات آبی برای یک‌چهارم جمعیت زمین تا سال 2050

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۰۲۴

نماینده برنامه بین‌المللی آب‌شناسی یونسکو گفت: تا سال 2050 بیش از یک‌چهارم مردم زمین با مشکلات آبی مواجه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، "استر کیش لاروش" نماینده برنامه بین المللی آبشناسی یونسکو در نخستین همایش نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی امنیت آبی و سکونتگاه‌های انسانی در شرایط کم‌آبی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این مطلب که تنوع زیستی و منابع آبی کره زمین تحت فشار است، افزود: تغییرات زیست محیطی باعث افزایش مشکل آبی جهان شده و چالش‌های بزرگی را رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 2050 بیش از یک چهارم جمعیت جهان با مشکلات آبی مواجه خواهند شد، مگر آنکه اقداماتی نظیر توسعه پایدار شهرها اجرایی شود، اظهار داشت: در سپتامبر 2015 سران جهان 17 هدف را برای پایان فقر و تأمین رفاه و رشد برای تمام انسان‌ها رقم زدند که یکی از آن‌ها مدیریت آب بود.

لاروش ادامه داد: برای تحقق تمام اهداف 17 گانه لازم است انسان‌ها در شرایط صلح در کنار یکیدیگر زندگی کنند و فراموش نکنیم که ما در مقابل نسل‌های آینده مسئولیت داریم و شاهد تغییرات اساسی در زمینه‌های آب هستیم.

وی با ابراز این مطلب که امروزه حدود 3 میلیارد و 900 میلیون نفر جمعیت کره زمین در شهرها ساکن هستند و تا سال 2050 بیش از 2.3 جمعیت کره زمین شهر نشین خواهند شد، اضافه کرد: توسعه منافع ملی پیش شرطی برای حل مشکلات شهری خواهد بود.

نماینده برنامه بین‌المللی آب‌شناسی یونسکو با اشاره به اینکه یونسکو آمادگی دارد تا در این زمینه با ایران همکاری داشته باشد، اظهار داشت: برنامه ارزیابی ما به گونه‌ای است که بتوانیم اطلاعات خود را در خصوص منابع سالم آبی جهان به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: این منابع نیازمند مدیریت پایدار و قاطع هستند، زیرا جمعیت کره‌زمین در قرن گذشته دو برابر رشد داشته و کیفیت پایین آب نیز بر اکوسیستم انسانی تأثیر گذاشته است.

لاروش با اشاره به اینکه آلودگی آب یکی از مشکلات این دوران است، افزود: نفوذ فاضلاب‌های سنتی و صنعتی به محیط زیست و منابع آبی سبب خواهد شد تا مشکلات عدیده ای برای انسان‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: ورود آلاینده‌هایی نظیر نیترات و آمونیاک به رودخانه‌ها خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامت انسان‌ها وارد می‌کند و دولت‌ها بایستی توجه زیادی بر تأمین آب داشته و برای مدیریت آن و جمع‌آوری فاضلاب و استفاده از پساب اهتمام داشته باشند.

او با اشاره به اینکه استفاده از پساب در کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات کم آبی کشور بکاهد، افزود: ایران در زمینه تصفیه فاضلاب تلاش‌های زیادی کرده و از نظر فناوری و تکنولوژی از بسیاری کشورها جلوتر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز