خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

۴۰ درصد اقتصاد ایران خود را از مالیات معاف کرده است/ برای پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۱۹۵

هادی حق‌شناس‌ گفت: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد اقتصاد ایران مالیات پرداخت می‌کنند و ۶۰ درصد دیگر مالیاتی نمی‌دهند که از این ۶۰ درصد نیز ۴۰ درصد معافیت مالیاتی و ۲۰ درصد هم فرار مالیاتی دارند.

هادی‌حق شناس‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت اخذ مالیات در دولت یازدهم داشت: مالیات در این دولت به طور میانگین بیش از ۳ برابر افزایش یافت زیرا فرار مالیاتی کاهش یافت.

وی افزود: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد اقتصاد ایران مالیات پرداخت می‌کنند و ۶۰ درصد دیگر مالیاتی نمی‌دهند. از این ۶۰ درصد نیز ۴۰ درصد برای خود معافیت مالیاتی ایجاد کرده‌اند و ۲۰ درصد هم فرار مالیاتی دارند.

حق شناس با بیان اینکه در همه اقتصادهای توسعه‌یافته از هر منشاء درآمدی مالیات اخذ می‌شود افزود: در سایر کشورها مالیات از مجموع درآمدها اخذ می‌شود اما در ایران این گونه نیست.

این کارشناس‌ اقتصادی‌ تصریح کرد: هم اکنون نسبت مالیات به GDP حدود ۸ درصد است که می‌تواند نسبت به کشورهای مشابه ما تا ۲ برابر هم افزایش پیدا کند.

حق شناس خاطر نشان کرد: امروز بنگاه‌های بزرگی در کشور فعال هستند که مالیات نمی‌دهند و این موضوع بزرگ‌ترین اشکال در اقتصاد ایران است.

وی خاطر نشان کرد: این اشکال بزرگ هنوز حل نشده، چون نظام در این خصوص هنوز تصمیم لازم را نگرفته است و از سوی برخی نهادها مقاومت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز