خبرگزاری کار ایران

نخستین سمپوزیوم بین المللی گل های بومی 11 تا 14 اردیبهشت امسال برگزار می شود/معرفی گل های بومی مقاوم به خشکی برای فضای سبز شهرها

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۶۹

رییس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران گفت:نخستین سمپوزیوم بین المللی گل های بومی 11 تا 14 اردیبهشت امسال در رامسر برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محمد رضا شفیعی  هدف از برگزاری این سمپوزیوم بین المللی را آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی جهان، توسعه روابط علمی در حوزه گل گیاهان بومی و استفاده از منابع ارزشمند گل های بومی کشورمان برشمرد.

وی تجاری سازی و درآمدزایی ارقام بومی ایران را از دیگر اهداف این سمپوزیوم عنوان کرد. 

شفیعی گفت: تاکنون 30 محقق برجسته از کشورهای مختلف مانند آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا، استرالیا، بلژیک، مکزیک و چین برای حضور در این سمپوزیوم اعلام آمادگی کرده اند.

رییس پژوهشکده گل و گیاهان زنیتی ایران در عین حال از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در رامسر همزمان با برگزایر این سمپوزیوم خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری شهرداری و اتحادیه گل و گیاهان استان های شمالی در مساحت دو هزار متر مربع برگزار می شود و چند کشور خارجی نیز در آن شرکت می کنند.

شفیعی ابرگزاری تورهای علمی و فنی را از دیگر برنامه های جنبی سمپوزیوم بین المللی گل های بومی عنوان کرد واذعان داشت: محققان و مهمانان خارجی قرار است در قالب یک تور علمی از گلخانه های شهرستان محلات بازدید کنند و یک نشست فنی نیز با آنان در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ایران جزو هشت کشور جهان به لحاظ تنوع زیستی گیاهان و گل های بومی مانند زنبق، نرگس، پامچال، لی لیوم و لاله است که به لحاظ اقتصادی مهم هستند، اما با این وجود روی گونه های بومی کار زیادی برای تجاری سازی انجام نشده است.

شفیعی با اشاره به بحران کم آبی و مقاوم بودن بیشتر رقم های بومی نسبت به خشکی ابراز امیدواری کرد که در فضای سبز شهر ها به جای گونه های پر آب از گل و گیاهان بومی معرفی شده توسط این پژوهشکده استفاده شود.

وی گفت: سمپوزیوم بین المللی گل های بومی با همکاری انجمن بین المللی باغبانی و انجمن گل و گیاه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز