خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد تاکید کرد:

دولت برای مقابله با قاچاق کالا برنامه جامعی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۶۷۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای مقابله با قاچاق کالا برنامه جامعی دارد که در مرحله اجرایی شدن است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا ظهر امروز در ادامه سفر به خرم آباد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: برخی از این اقدامات و برنامه ها در گمرک های کشور عملیاتی شده  است و استفاده از سیستم های نوین برای مقابله با قاچاق کالا در گمرک های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: تجهیز گمرک های کشور به سیستم جدید موجب می شود که به سرعت کانتینرها، کامیون ها و همچنین اجناس آنها مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی میزان قاچاق کالا در کشور در سال 93 حدود 25 میلیارد دلار بود که در سال گذشته این میزان بین 12 تا 13 میلیارد دلار کاهش یافت.

طیب نیا اظهار داشت: تقویت توان تولید کشور یکی از اولویت های دولت است چرا که قاچاق و واردات بی رویه آسیب جدی به این حوزه وارد می کند.

وی افزود: در حال حاضر سیستم گمرک کشور به سیستم نیروی انتظامی وصل شده و این امر احتمال کشف کالای قاچاق در کشور را افزایش می دهد.

گفتنی است، وزیر اقتصاد و هیات همراه نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد خواندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز