خبرگزاری کار ایران

سیف:

پرداخت۴۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۳۲۳

رییس کل بانک مرکزی از رشد ۴۰ درصدی تسهیلات نظام بانکی خبر داد و گفت: احتمالا تا آخر ۱۳۹۵ بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی داده شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ولی الله سیف امروز پس از جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره ابراز رضایت رییس جمهوری از عملکرد نظام بانکی اظهار داشت: خوشبختانه در فرمایشات آقای روحانی رضایت از عملکرد نظام بانکی بود، نظام بانکی در ۱۱ماه گذشته (تا بهمن ماه )۴۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی داد البته اقای (روحانی) آمار آخر دی ماه را اشاره کردند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده آمار کل سال ۹۵ را استخراج خواهیم کرد، اضافه کرد: تا آخر ۹۵ احتمالا بالای ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد که آمار بسیار شاخصی است و بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل نشان می دهد. این در شرایطی است نظام بانکی خودش با مشکلاتی روبروست.

سیف یادآور شد: تمام تلاش بانک مرکزی این است به تدریج با رفع اشکالات، نظام بانکی را در مسیر درستی قرار دهد تا بتواند هم از بابت نسبت های مالی، استحکام مالی، ایجاد تعادل های درآمد -هزینه و تعادل لازم در دارایی و بدهی بتواند آثار مثبتی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه بعضی وقتها مبالغه‌هایی درباره نظام بانکی می‌شود که به هیچ وجه درست نیست. بانک مرکزی تلاش می‌کند و همه چیز در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز