خبرگزاری کار ایران

به رغم بارش‌های مناسب سال آبی جاری اعلام شد؛

کاهش 40 درصدی حجم ورودی آب به سدهای کرخه و سیمره

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۹۳

به‌رغم بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری، ورودی آب به سدهای کرخه و سیمره نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایلنا، شرکت مدیریت منابع آب ایران با استناد بر آخرین اطلاعات ثبت شده خود اعلام کرد: حجم ورودی آب به سدهای کرخه و سیمره در استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (96-95 ) تا پایان نیمه اول فروردین ماه جاری، یک میلیارد و 969 میلیون متر مکعب ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی 95-94، 3 میلیارد و 357 میلیون متر مکعب، 41 درصد کاهش داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که میزان حجم آب خروجی از سدهای کرخه و سیمره در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌139 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال آبی 96-95 تا 16 فروردین ماه جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حجم آب ورودی به سد مارون 9 درصد افزایش و حجم آب ورودی به سدهای کرخه و سیمره 41 درصد کاهش داشته است.

همچنین حجم آب پشت مخزن سد کرخه تا 16 فروردین ماه جاری 3 میلیارد و 702 میلیون و حجم آب پشت مخزن سد سیمره نیز یک میلیارد و 669 میلیون متر مکعب گزارش شده است.

همچنین سدهای جره با 28 درصد، دز با 22 درصد، و کارون 4، کارون 3، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند با 10 درصد کاهش به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم کاهش حجم آب ورودی را بعد از سد کرخه و سیمره در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه و مارون در استان خوزستان به خود اختصاص دادند.

در مجموع حجم آب ورودی به 10 سد حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه و مارون از ابتدای سال آبی جاری تا 16 فروردین ماه، 10 جاری میلیارد و 245 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی 95- 94 به میزان، 12 میلیارد و 937 میلیون متر مکعب،‌21 درصد کاهش داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز