خبرگزاری کار ایران

تولید ٦ میدان نفتی غرب‎کارون به مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۱۵

مدیرعامل شرکت متن از تداوم روند افزایش تولید نفت در غرب کارون خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه امسال، تولید نفت از میدان‎های آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران جنوبی، یاران شمالی، یادآوران و دارخوین به مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد.

به گزارش ایلنا، سیدنورالدین شهنازی زاده در جلسه اخیر کمیته مدیریت بحران شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) که در کمپ آزادگان جنوبی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با اجرای طرح برداشت زودهنگام از میدان آزادگان جنوبی، تولید این میدان حداکثر تا پایان خرداد ماه به ۱۱۰ هزار بشکه در روز می‎رسد.

وی گفت: برداشت نفت از میدان یاران جنوبی نیز به ١٠ هزار بشکه در روز می‎رسد و با احتساب تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت در آزادگان شمالی، ١١٠ هزار بشکه در یادآوران، ٣٠ هزار بشکه در یاران شمالی و حدود ١٦٠ هزار بشکه در دارخوین، تولید مجموع ٦ میدان نامبرده تا پایان بهار امسال به مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت متن هدف نهایی از تولید نفت در میدان‎های غرب کارون را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برشمرد.

احیای تالاب هورالعظیم در دولت یازدهم

مدیرعامل شرکت متن در این جلسه با اشاره به هماهنگی وزارت نفت و ارگان‎های مربوطه گفت: در دولت قبل تصمیم بر این شده بود که به منظور برداشت نفت از منطقه غرب کارون بخشی از تالاب هورالعظیم خشک شود، اما با تصمیم دولت یازدهم مقرر شد که شرایط تالاب به حال پیشین بازگردد.

وی با اشاره به اقدام‎های صورت گرفته برای احیای هورالعظیم، گفت: با برنامه‎ریزی‎های انجام شده و با رهنمودهای وزیر نفت و همکاری‎های استانداری خوزستان به ویژه شخص استاندار، مسیر آب راه‎های تالاب دوباره بازگشایی و بخش عمده ای از تالاب هور احیا شده است.

طرح احداث تلمبه خانه غرب کارون در ایستگاه آخر

شهنازی زاده، ١٧ فروردین ماه امسال از طرح احداث تلمبه خانه غرب کارون نیز بازدید کرد و با اشاره به راهبردی بودن این طرح، بهره برداری هرچه سریعتر از آن را ضروری خواند.

وی از ارتقای ساختار سازمانی این شرکت با هدف سرعت‎دهی به فرآیندهای جاری نیز خبر داده و اعلام کرده است: ایجاد ساختار سازمانی پویا و پر تحرک یکی از مهمترین ارکان شتاب‎بخشی به فعالیت‎های شرکت مهندسی و توسعه نفت است و با توجه به اینکه امکان توقف فعالیت‎ها برای تغییر ساختار وجود ندارد، شرکت متن درصدد ایجاد سمت‎های مهندسی شده و بازوهای کمکی برای مدیریت این شرکت است.

به گفته وی، با ایجاد سمت‎ها و سلسله مراتب نوین به مرور زمان فرآیندها از پیشرفت مطلوب‎تری برخوردار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز