خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

اجرای مسکن اجتماعی در انتظار تامین بودجه 2هزار میلیاردی/ 40 درصد خانه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۵۲

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به شروع طرح مسکن اجتماعی در سال جاری گفت: برای اجرای این طرح نیاز به 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه داریم که با تامین آن پروژه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا تابش در مراسم سی و هشتمین سالگرد حساب صد امام راحل در تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به شروع طرح مسکن اجتماعی از سال جاری اظهار داشت: طرح مسکن کم‌درآمدها با عناوین مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی اواخر سال گذشته به تصویب هیات دولت رسید و بخشی از این طرح در قالب مسکن اجتماعی و بخشی در آن در قالب مسکن حمایتی از امسال به اجرا می‌رسد.

وی درباره جزئیات طرح مسکن اجتماعی اظهار داشت: از سال 96 تسهیلات ساخت مسکن ملکی در جریان اجرای طرح مسکن اجتماعی برای 10 هزار واحد داده می شود که سقف این تسهیلات برای هر نفر 40 میلیون تومان است. همچنین وام خرید مسکن برای 20 هزار واحد تا سقف 40 میلیون تومان در جریان اجرای طرح اجتماعی پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های مسکن حمایتی برای مستاجران گفت: ساخت مسکن استیجاری – ملکی به نسبت 40 به 60 و تامین زمین توسط وزرات راه و شهرسازی برای 10 هزار واحد مسکونی به اجرا می‌رسد.

تابش گفت: همچنین به سازندگان مسکن اجتماعی که دارای زمین هستند تسهیلاتی برای ساخت 15 هزار واحد مسکونی داده می شود.

وی با اشاره به پرداخت کمک اجاره در طرح مسکن اجتماعی گفت: تسهیلات کمک اجاره برای 15 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 500 هزار نفر پیش بینی شده است و همچنین در شهرهای بالای 500 هزار نفر به 20 هزار واحد مسکونی می رسد.

تابش با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن حمایتی و اجتماعی 5 درصد است گفت: تسهیلات کمک اجاره در مسکن اجتماعی سالانه تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به منابع مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن اجتماعی در سال 96 اظهار داشت: برای اجرای این طرح دو هزار و 400 میلیارد تومان منابع نیاز است که منتظریم این منابع تامین شود و طرح را شروع کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات بنیاد انقلاب اسلامی در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اظهار داشت: آمار ساخت و ساز مسکن روستایی یک و نیم میلیون واحد در روستاها است که این واحدها با صرف تسهیلاتی معادل 13 هزار و 900 میلیارد تومان ساخته شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه با احتساب واحدهای مسکونی بازسازی شده به تعداد 340هزار واحد، رقم ساخت مسکن روستایی به یک میلیون و 900 هزار واحد می‌رسد گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانستیم دربخش مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

تابش افزود: سال 84 حدود 7درصد خانه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم بودند که امروز این رقم به 40 درصد رسید.

وی درباره مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گفت: سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی تا سقف 18 میلیون تومان به روستاها و 20 میلیون تومان برای واحدهای مسکونی بافت فرسوده در روستاها اختصاص داده شد و کمک بلاعوض 5 میلیون تومانی به افراد خانوارهای کم‌درآمد پرداخت شد که در مجموع سال گذشته 180 میلیارد تومان و در سال 94 چیزی حدود 55 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانوارهای روستایی پرداخت شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تکمیل طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستا گفت: اجرای طرح مسکن مهر شهرهایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و باید 347 هزار مسکن مهر ساخته می‌شد که از این رقم 313 هزار واحد به پایان رسیده و مالکان 12 هزار واحد هم تسویه کرده و استعفا داده‌اند.

تابش گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر چیزی حدود 8هزار و 400 واحد بدون متقاضی وجود دارد.

وی ادامه داد: 85 درصد واحدهای مسکن مهر فروش اقساطی شده‌اند و در 560 شهر زیر 25 هزار نفر پروژه مسکن مهر به اتمام رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 3هزار و 400 واحد مسکن مهر بلاتکلیف هستند گفت: بخشی از این واحدها در قالب تعاونی‌ها هنوز تکمیل نشده است چرا که تعدادی از آنها مشکل حقوقی دارند و تعدادی هم به دلیل اینکه متقاضیان آورده خود را تکمیل نکرده‌اند نیمه کاره باقی مانده است.

وی افزود: در حال حاضر در حال مذاکره هستیم که برای آن واحدها جایگزین پیدا کنیم و مشکلات آن را رفع کنیم.

وی با اشاره به پروژه ادامه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گفت: برنامه ما این است که تا سال 1405 سالانه 240 هزار واحد مسکونی را نوسازی و بازسازی کنیم که در این صورت چیزی حدود 80 درصد خانه‌های روستایی مقاوم شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز