خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

آب‌رسانی به 92 درصد از جمعیت روستایی کشور تا پایان برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۸۲۳

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برخورداری 92 درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاپایان برنامه ششم توسعه بایستی میزان جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی و خدمات فاضلاب به حدود 92 درصد برسد.

وی اظهار داشت: در سال جاری 1100 میلیارد تومان اعتبار در پیوست‌ها لحاظ شده و 300 میلیون دلار نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال نیز حرکت خوبی در تداوم حرکت سال گذشته باشد و مجتمع‌های باقیمانده روستایی نیز تکمیل شود.

جانباز با بیان این مطلب که در سال 96 حدود 1600 روستا آبرسانی خواهد شد، افزود: در این سال حدود دو میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب آشامیدنی سالم، پایدار و بهداشتی هم اینک حدود 74 درصد است، افزود: هدفگذاری وزارت نیرو این است که تا پایان سال جاری این شاخص بین 3 تا 5 درصد افزایش یابد و میزان برخورداری به 77 تا 78 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح جهش در آبرسانی روستایی کشور به عنوان مهم‌ترین اقدام سال 1395 یاد کرد و افزود: با تاکید مقام معظم رهبری و تاکید دولت و همراهی مجلس اعتبار مناسبی از صندوق توسعه ملی برای این امر تخصص یافت.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از جمعیت روستایی از خدمات آب و فاضلاب و آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و در سال 96 نیز ضمن تاکید بر همین روند یعنی افزایش جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی، جهشی در تکمیل سامانه‌های فاضلاب خواهیم داشت و جمعیت تحت پوشش فاضلاب در شهرها نیز ارتقا می‌یابد.

حمیدرضا جانباز سپس با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب گفت: اعتماد بخش خصوصی به پروژه‌های آب و فاضلاب باعث شده تا این بخش حضور گسترده‌تری در پروژه‌ها داشته باشد و بخش عمده ای از پروژه‌ها با حمایت بخش خصوصی انجام شود و با سرعت اجرایی بالا و کیفیت خوب ادامه یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم که امسال نیز شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی که زمینه بهره‌گیری از پتانسیل آن در سال‌های گذشته شکل گرفته، باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سؤال که میزان اعتبار مصوب در سال 95 به چه میزان بوده و آیا همه این اعتبار محقق شده یا خیر و میزان اعتبار در بخش آبرسانی روستایی در سال 96 چه میزان خواهد بود، افزود: در سال 95 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار معادل حدود 1500 میلیارد تومان برای این طرح‌ها تخصص یافت و تمام این اعتبار محقق شد و از محل اعتبارات پیوست قانون نیز حدود 400 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که کمتر از 30 درصد آن تخصیص یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز