خبرگزاری کار ایران

برداشت غیرقانونی یک موسسه مالی و اعتباری از حساب مشتریان با گذشت یکسال هنوز رسیدگی نشده است/ فرد مالباخته: مدیران موسسه باز فریبم دادند

( ع ر ) گفت: مدیران این موسسه مالی و اعتباری، باز فریبم دادند و دوباره به حرف‌ها و قول و قرارشان، پایبند نماندند.

خبرگزاری ایلنا سال گذشته گزارشی از تخلفات شعبه کیش یک موسسه مالی و اعتباری منتشر کرد که آن موسسه مالی و اعتباری اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب مشتری خود کرده بود. فرد مال باخته به مدیران ارشد این موسسه مالی جهت شکایت مراجعه کرد اما مدیران ارشد آن موسسه نیز در اقدامی عجیب فرد مالباخته را فریب داده و با سوءاستفاده از اطمینان مشتری، با اخذ فیش سفید امضاء خودشان نیز از حساب مشتری برداشت غیرقانونی کرده و به جای احقاق حق مشتری، روندی خلاف قانون را به مشتری خود تحمیل کردند.

مسئولان این موسسه پس از انتشار این تخلفات در خبرگزاری ایلنا در اولین اقدام شروع به تهدید مشتری و خبرنگار خبرگزاری کردند و زمانی که متوجه عدم تاثیر آن تهدیدها شدند در چرخشی 180 درجه فرد مالباخته را دعوت به مذاکره برای بازگرداندن پول کردند.

پس از انتشار آن سلسله گزارش‌ها در سال گذشته و دعوت موسسه مالی از فرد مال باخته برای مذاکره و بازگرداندن پول ، تصور بر این بود که تا کنون فرد مال باخته به پول خود رسیده است اما هفته گذشته بعد از گذشت بیش از یک سال از موضوع، خبرنگار ما فرد مالباخته ( آقای ع ر ) را می‌بیند و سرانجام ماجرا را جویا می‌شود.

( ع ر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شکایتش توسط موسسه مالی و اعتباری متخلف گفت: سال گذشته پس از دعوت موسسه خاطی برای حل مشکل و احقاق حق به دفتر مرکزی موسسه مراجعه کردم. در آنجا مرا به دفتر مدیرعامل موسسه راهنمایی کردند. اکثر مدیران و معاونین موسسه نیز در جلسه حاضر بودند. من  ظلم اتفاق افتاده را بازگو کردم. مدیرعامل گوش داد و ضمن اظهار بی اطلاعی ماجرا و ابراز ناراحتی از موضوع پیش آمده، به مدیران خود دستور حل موضوع را داد. ایشان از من فرصت خواستند تا صحت گفته‌ها و ادعاهای من بررسی شود.

( ع ر ) ادامه داد: بعد از گذشت چند روز اعلام کردند بررسی تمام شده و موسسه پولم را پرداخت می‌کند و اسناد من را باز می گرداند. یک شب حدود ساعت 11 با من تماس گرفته و گفتند می خواهند مرا ببینند. در این  ملاقات عنوان کردند اگر موسسه پول شما را بدهد چندین نفر دچار مشکل می‌شوند و اگر می‌شود شما به موسسه کمی زمان بدهید تا راه حل دیگری پیدا کنیم.

( ع ر ) اظهار داشت: پس از اصرار من مبنی بر این که خودم در حال نابودی هستم و نمی توانم تحمل کنم، گفتند ما الان نمی توانیم پول شما را بدهیم. می‌توانی به دادگاه شکایت کنی و از دادگاه حکم پرداخت بگیری اما ما به تو دوستانه می‌گوییم حداقل 2 سال طول می کشد تا دادگاه حکم پرداخت بدهد. من که در آن زمان به علت مشکلات مالی پیش آمده از طرف موسسه بسیار مستاصل بودم و به شدت مشکل نقدینگی داشتم و نگران طولانی شدن روند گرفتن حکم قضایی بودم، ناچار مجبور به پذیرش حرفهایشان شدم. 

( ع ر ) در ادامه افزود: در آن شرایط استیصال به من گفتند باید صورتجلسه‌ای را امضاء کنی که بر اساس مفاد آن، دیگر پیگیر حق خود نباشی و باید کلیه فیش های برداشت پول را که در موسسه به صورت خلاف انجام شده، امضا کنی تا ما پولت را پس بدهیم. رویه کار را هم به این صورت اعلام کردند که تسهیلاتی جدید روی اسنادم قرار می‌دهند تا تسهیلات قبلی که را خودشان سوءاستفاده کرده بودند و معوق شده بود را تسویه کنند. همچنین گفتند مبلغی مازاد نیز به من پرداخت می‌کنند تا مشکل نقدینگی من تا حدودی حل شود.  همچنین گفتند بعد از این مرحله، املاکی را که در اختیار دارند می فروشند یا جایگزین املاک من می کنند و با این راهکار هم وثایق من که مورد  سوءاستفاده قرار گرفته بود را آزاد می کنند هم این که پول برداشت شده، به من بر می‌گردد. من نیز بنا بر شرایط خاص مالی و استیصالی که در آن قرار داشتم دوباره به حرفهای آنان اعتماد کردم. اما مدیران این موسسه مالی و اعتباری، باز فریبم دادند و دوباره به حرف‌ها و قول و قرارشان، پایبند نماندند.

لازم به ذکر است خبرگزاری ایلنا، تا روشن شدن ابعاد این تخلف و به باز گرداندن پول فرد مالباخته و مجازات مدیران متخلف این موسسه مالی و اعتباری، به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد.

کد خبر : ۴۷۰۶۵۳