خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران:

مدیرکل فرودگاه مشهد بازداشت نیست/ عدم یخ‌زدایی هواپیما در فرودگاه هاشمی‌نژاد خطر سقوط داشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۱۰۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران با اشاره به موضوع تاخیر 7 ساعته مسافران در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در سه هفته گذشته گفت: مسئول تشخیص یخ‌زدگی هواپیما خلبان است و عدم یخ‌زدایی می‌تواند عامل سقوط هواپیما باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی شرکت فرودگاه‌ها با بیان این که در ابتدای سال آینده بسیاری از پروژه‌ها در حوزه فرودگاهی و ناوبری را به افتتاح خواهیم رساند، گفت: تمهیدات متعددی برای انجام سفرهای نوروزی با ایمنی بالاتر و کاهش تاخیرات پروازها در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح ویژه نوروزی از 25 اسفندماه شروع و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: در این بازه زمانی بیش از 30هزار و 500 سورتی پرواز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی برآورد شده 4 میلیون مسافر اعزام و پذیرش شوند.

مهابادی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در طرح ویژه نوروزی میزان نشست و برخاست پرواز تا 15 درصد رشد و اعزام و پذیرش مسافر بین 17 تا 19 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کند.

مه‌آبادی با بیان این که توسعه تجهیزات ترمینالی از برنامه‌های مهم آماده‌سازی فرودگاه‌ها برای طرح ویژه  نوروزی است، گفت: در این راستا 4 هزار و 200 چرخ دستی توزیع کرده‌ایم و همچنین 630 کانتر و ترازو اضافه شده است که این اقدامات باعث کاهش صفوف مسافران در فرودگاه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به پروازها و اطلاعات مربوط به فرودگاه‌های کشور را در پورتال سایت شرکت فرودگاه‌ها بارگذاری‌ کرده‌ایم، گفت: مسافران می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 100096333 تمام پرسش‌های خود را بپرسند و بلافاصله پاسخ را دریافت کنند.

وی ادامه داد: امسال دو فرودگاه مهرآباد و فرودگاه هاشمی‌نژاد در مشهد به متروی شهری متصل شده‌اند که این می‌تواند در رفاه حال مسافران بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌هایمان برای آماده‌سازی فرودگاه‌ها در ایام نوروز نوسازی ناوگان تاکسی بوده که دراین راستا از خودروهای هیبریدی استفاده کردیم.

مه‌آبادی با اشاره به افزایش ساعات کار فرودگاه‌ها گفت: برای خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران، 37 فرودگاهی که به طور 24 ساعته خدمات ارائه می کردند به 42 فرودگاه افزایش دادیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران با اشاره به یکی از مشکلات مسافران گفت: مهم‌ترین مشکل مسافران تخلفات خرده‌فروشی برخی از غرفه‌های تجاری فرودگاه‌ها بود که در راستای رفع این مشکل تمام نرخ‌های اجناس غرفه‌های تجاری را در سایت شرکت فرودگاه‌ها درج کرده‌ایم و مسافران می‌توانند قیمت‌ها را مقایسه کنند.

مه‌آبادی با اشاره به مشکلی که اخیراً در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد رخ داد و منجر به تاخیر 7 ساعته پروازها شد گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که عامل آب و هوا و شرایط جوی همواره می‌توانند برای صنعت هوایی مشکل‌آفرین باشند.  دید خلبان برای انجام پرواز بسیار مهم است که عامل شرایط جوی همواره می‌تواند دید خلبان را کاهش دهد.

مه‌آبادی گفت: برای انجام پروازهای نوروزی هم خود را آماده انجام پروازها در شرایط ناپایدار جوی کرده‌ایم چرا که در این یام در بسیاری از استان‌ها شاهد نزولات جوی، صاعقه و وزش بادهای سنگین هستیم.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی که در فرودگاه مشهد رخ داد گفت: اتفاقی که در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد رخ داد در 9 سال گذشته بی‌سابقه بود و بیش از 30 سانت برف بر روی باند فرودگاه نشسته بود و برودت هوا در این فرودگاه به منفی 9 درصد رسیده بود.

مه آبادی با بیان اینکه در شرایط با پدیده خطرناکی به نام یخ‌زدگی هواپیما مواجه بودیم گفت: یخ‌زدگی هواپیما می‌تواند عامل سقوط شود و یا اینکه هواپیما را از باند خارج کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران تاکید کرد: تایید یخ‌زدگی و مسئولیت امنیت مسافران با خلبان است و خلبان است که از طریق نظارت‌های چشمی و سنسورهای هواپیما تشخیص می‌دهد که هواپیما یخ‌زدگی دارد یا خیر.

وی افزود: خدمات هندلینگ فرودگاه مسئول انجام عملیات یخ‌زدایی از هواپیماها هستند و وظیفه فرودگاه هم باز کردن باند است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران با بیان اینکه عوامل فرودگاه مشهد توانستند وظیفه خود مبنی بر گشایش باند را انجام دهند گفت: در سه روز ایام پربارش مشهد توانستیم 376 پرواز و 54 هزار مسافر را با موفقیت کامل در فرودگاه مشهد جابجا کنیم.

مه‌آبادی گفت: در همان ایام 12 فرودگاه دیگر هم شرایط جوی شدید فرودگاه هاشمی نژاد را داشتند و اگر فرودگاه هاشمی‌نژاد را تعطیل می‌کردیم به طور قطع موجب نارضایتی مردم و ازدحام مسافران در سایر فرودگاه‌ها می‌شد.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع یخ‌زدگی هواپیما در تمام فرودگاه‌های دنیا وجود دارد گفت: در سال گذشته در فرودگاه‌هایی مانند ترکیه و فرودگاه‌های اروپایی شاهد تاخیرهای 24 ساعته یا 72 ساعته بودیم که مسافران در ترمینال‌ها می‌خوابیدند اما خوشبختانه در فرودگاه هاشمی‌نژاد شاهد این موضوعات نبودیم.

وی افزود: مردم باید آماده سفر در شرایط جوی نامساعد باشند و در خارج از شرایط عادی انتظار خدمات عادی را نباید داشت.

مه‌آبادی درباره وضعیت مدیرکل فرودگاه هاشمی‌نژاد که مردم بازجویی و بازداشت دادستانی قرار گرفته بود گفت: آقای قاسم‌زاده همان شب پس از چند ساعت بازداشت به محل کار خود برگشتند و پرونده در محکمه قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران همچنین با اشاره به افتتاح باند دوم فرودگاه مهرآباد گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد در ایام پیک نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما افتتاح رسمی آن پس از ایام نوروز خواهد بود.

وی افزود: در بازدید مشاور خارجی از باند فرودگاه مهرآباد این افراد متخصص از واژه بلاخیز و ویران شده برای باند 29 راست فرودگاه مهرآباد استفاده کردند که پس از آن نوسازی این باند را در دستور کار خود قرار دادیم.

مه ‌آبادی افزود: همچنان که عملیات عمرانی نوسازی باند دوم فرودگاه مهرآباد انجام می شد هرگز با محدودیت پروازی مواجه نبودیم و اتفاقا در این ایام رشد 22 درصدی پروازها را تجربه کردیم.

همچنین در ادامه این مراسم، رستمی مدیرعامل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه در عملیات عمرانی ساخت باند دوم مهرآباد میزان پروازها نه تنها روند کاهشی نداشت بلکه افزایش یافت گفت: در حالی که قبل از عملیات ساخت باند دوم میزان اعزام و پذیرش مسافر در یک سال 11 میلیون نفر بود با شروع ساخت باند دوم این رقم به بیش از 16 میلیون نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز