خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با ایلنا:

سال 96 طرح ادغام اتحادیه ها در تمام کشور اجرایی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۸۶

علی فاضلی اظهار داشت:امروز در کشور 8300 اتحادیه وجود دارد در حالیکه وجود آنها نیاز نیست زیرا علاوه بر اینکه فعالیت های آنها موازی یکدیگر است، نمی توانند بر اعضای خود نیز مثمر ثمر باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص برنامه های سال 96 اتاق اصناف گفت:مهمترین برنامه ما در این سال پیگیری امور ادغام اتحادیه های هم عرض است و هیئت رئیسه اتاق با جدیت آنرا پیگیری خواهد کرد.

علی فاضلی ادامه داد:امروز در کشور 8300 اتحادیه وجود دارد در حالیکه وجود آنها نیاز نیست و علاوه بر اینکه فعالیت های آنها موازی یکدیگر است لذا نمی توانند بر اعضای خود نیز مثمر ثمر باشند.

وی افزود: اتحادیه هایی وجود دارند که بودجه سالیانه آنها 6 تا 45 میلیون تومان است اما آیا با این بودجه می توان امورات روزانه اتحادیه را گذراند؟این رقم فقط خرج آبدارچی و کاغذ و قلم می شود آن وقت چگونه باید از این اتحادیه انتظار داشت که برنامه های توسعه ای یا آموزشی برای اعضای خود برقرار کند؛این اتحادیه چگونه می خواهد در برابر اداره مالیات یا تامین اجتماعی از حقوق خود دفاع کند در حالیکه توانایی پرداخت حق الزحمه یک مشاور حقوقی را ندارد.

فاضلی ادامه داد:بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم که اتحادیه های هم عرض را ادغام کنیم و این کار در شهرستانها شروع شده و در سال 96 نیز در تهران انجام خواهد شد.

وی در خصوص منحل شدن برخی اتحادیه ها گفت: بحث انحلال هیچ وقت مطرح نبوده بلکه خروج برخی از اتحادیه ها از مجموعه اصناف مطرح شده به طوریکه ما در سال 95 طی 5 ماه سه پیشنهاد برای خروج برخی از اتحادیه ها داشتیم به طور مثال سازمان میراث فرهنگی به دولت پیشنهاد داد که 27 اتحادیه صنفی که در حوزه گردشگری و حمل و نقل شهری فعالیت می کنند از ما جدا شود که با توجه به تلاش هیئت رئیسه و تعاملی که با دولت به خصوص شخص معاون اول داشتیم نگذاشتیم این اتحادیه از اصناف جدا شود

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز