خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

تونل آبشار در محور هراز افتتاح شد/ گلوگاه‌های ترافیکی راه‌های شمال قبل از نوروز رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۰۸۰

خادمی با بیان اینکه امروز تونل آبشار در محور هراز در ادامه ساخت باند دوم این محور با حضور وزیر راه و شهرسازی به افتتاح رسید، گفت:‌تا پایان سال گلوگاه‌های ترافیکی محور هراز و محور منجیل به رودبار در آزادراه قزوین – رشت رفع می‌شود.

خیر الله خادمی با بیان اینکه دقایقی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات محلی، تونل آبشار در محور هراز در محدود استان مارندران به طول یک و نیم کیلومتر به افتتاح رسید، گفت: محور هراز  از دو بخش محدوده استان تهران از حد فاصل عوارضی پردیس تا تونل آبشار و از محدوده استان مازندران تشکیل شده است که عملیات اجرایی بخش اول آن در محدوده استان تهران در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که بخش اصلی محور هراز در استان مازندران واقع شده که از طول 101 کیلومتری آن تاکنون 53 کیلومتر بهره برداری شده که 20 کیلومتر آن  شامل 4 کیلومتر تونل و 800 متر پل در  سال‌های 93 و 94 به افتتاح رسیده است.

خادمی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی در محور هراز گفت: 48 کیلومتر از پروژه ساخت باند دوم محور هراز در دست اجرا است.

وی ادامه د اد: در 53 کیلومتر از 101 کیلومتر محور هراز ابنیه‌های سنگین مانند پل ، تونل ، دیوارهای بلند باید ساخته شود که این عوامل هزینه‌های پروژه را بسیار افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در طول محور هراز در محدوده استان مازندران 20 دستگاه تونل وجود دارد که طول این تونل‌ها به 17 کیلومتر می‌رسد.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه تعریض محور هراز و ساخت باند دوم آن گفت: در حال حاضر این پروژه پیشرفت فیزیکی 52.5 درصدی دارد.

وی با اشاره به افتتاح تونل آبشار ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی تونل آبشار در محور هراز در محدوده استان مازندران به افتتاح رسید. طول این تونل 1063 متر است که با راه‌های طرفین به یک و نیم کیلومتر می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح این تونل در رفع گلوگاه‌های ترافیکی محور هراز بسیار تاثیرگذار است، گفت: با بهره‌برداری از این تونل ترافیک این محور روان‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به موقعیت این تونل در محور هراز گفت:‌ این تونل در گردنه آبشار واقع شده است که یک محور برف‌گیر است و با افتتاح آن مشکل ترافیکی این محدوده رفع می‌شود.

خاتمی با ا شاره به هزینه ساخت تونل آبشار گفت: این تونل به طول یک و نیم کیلومتر را با اعتبار 35 میلیارد تومانی به بهره‌برداری رساندیم.

وی همچنین درباره وضعیت و پیشرفت فیزیکی سایر پروژه‌های محورهای منتهی به استان‌های شمالی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی این محورها در آستانه سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که گلوگاه ترافیکی بسیار مهمی دارد محور منجیل به رودبار در ادامه آزادراه رشت – قزوین است که تا هفته آینده 3.5 کیلومتر از این آزادراه با ساخت تونل ، پل و راه جدید به افتتاح می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه تعریض محور فیروزکوه گفت:‌ گلوگاه ترافیکی این محور هم در حد فاصل تونل‌های شیرگاه به زودی رفع می‌شود و 5.5 کیلومتر از این پروژه تا هفته آینده و تا قبل از شروع انجام سفرهای نوروزی به افتتاح می‌رسد.

خادمی ادامه داد: با افتتاح این دو پروژه بخش قابل توجهی از گلوگاه‌های ترافیکی محورهای استان‌های منتهی به شمال رفع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز