خبرگزاری کار ایران

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در همایش زنان فرهیخته وزارت نیرو؛

تدوین قوانین حقوقی آب می‌تواند برای پایداری اقلیم کشور راهگشا باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۸۵

فراموش نکنیم که تقویت زنان و مشارکت دادن آن ها در توسعه اجتماعی کشور می تواند ضامن تقویت بنیاد خانواده و کاهش آسیب پذیری جامعه به صورت کلی شود.

به گزارش ایلنا، «الهام امین زاده » دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در روز دوم همایش زنان فرهیخته که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار داشت: تغییر اقلیم یکی از تهدیدهای اصلی جهان کنونی ماست و ما می بایست در این راستا برنامه ها و سیاست های درست و تأثیرگذاری را هر چه زودتر مدون و اجرا کنیم.

وی افزود: تدوین قوانین موثر در زمینه حقوق آب  می تواند برای پایداری اقلیم کشور بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به جایگاه زن در دین اسلام گفت: اسلام زیباترین تعابیر را برای توصیف زن دارد که نمونه آن آیه اول سوره نسا است.

  دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی تأکید کرد: خداوند در این آیه تأکید می کند که زن و مرد هر دو از یک نفس آفریده شده اند و کسی را بر دیگری از منظر جنسیت برتری نیست.

وی ادامه داد: گفتمان جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر استیفای حقوق زنان و توسعه مشارکت اجتماعی زنان بوده است، بنابراین همواره باید مطالبه گر رفع تبعیض ها بود.

امین زاده گفت: داشتن ساختار اشتغال منعطف و اعمال تبعیض مثبت به نفع زنان کارآفرین می تواند برای حرکت جامعه به سمت شکوفایی بیشتر بسیار موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به کار جالب برق منطقه ای خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی، تأکید کرد: این دو نهاد اخیراً با کمک هم اقدام به نصب پنل های خورشیدی بر پشت بام منازل زنان سرپرست خانوار کردند تا از این طریق هم برای آن ها محلی برای کسب در آمد فراهم کرده باشد و هم اینکه آن ها بتوانند از این طریق روشنایی منازل خود را بدون هزینه تأمین کنند.

وی در پایان تأکید کرد: فراموش نکنیم که تقویت زنان و مشارکت دادن آن ها در توسعه اجتماعی کشور می تواند ضامن تقویت بنیاد خانواده و کاهش آسیب پذیری جامعه به صورت کلی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز