خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

شهرداری مسئول نظارت بر اجرای مقررات ملی در ساختمان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۱۲۰

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان این ادعا را داشت که مقررات ملی ساختمان به طور صد در صدی در کشور اجرا می‌شود گفت: مسئول نظارت بر اجرای مقررات ملی در ساختمان‌سازی با شهرداری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حامد مانی‌فر در یک گردهمایی با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی  گفت: 130 هزار شرکت‌ کننده در سراسر کشور در این دوره از آزمون حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال رشته‌های شهرسازی و ترافیک برگزار نمی‌شود و این دوره از آزمون با 5 رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر متقاضیان بتوانند به 50 درصد سوالات پاسخ دهند در این آزمون پذیرفته خواهند شد گفت: این آزمون پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. مجری آن سازمان سنجش است و تا سی ام خرداد نتایج اعلام می‌شود.

مانی‌فر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران میزان رعایت مقررات ملی ساختمان در کشورمان چیزی نزدیک به صفر است آیا برای افزایش اجرای این مقررات برنامه‌ای در حال اجرا دارید؟ ، گفت: این گفته رئیس سازمان نظام مهندسی تهران درست نیست اما نمی‌توانیم انکار کنیم که مقررات به صورت صددرصدی در ساخت ساختمان رعایت می‌شود.

وی افزود: تمام دست‌اندرکاران ساخت یک ساختمان ملزم به رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان هستند و رعایت این موارد تنها وظیفه یک بخش نیست.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مهم‌ترین ارگان برای رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان است گفت: این ادعا را نمی‌توان داشت که تمام مقررات ملی در ساخت و ساز به اجرا می‌رسد.

مانی‌فر همچنین با اشاره به به کارگیری کاردان ها در ساخت و ساز گفت: از ای نکه در حال حاضر چند درصد از کاردان‌ها مشغول به کار هستند آماری ندارم اما طبق قانون در هر پروژه‌ای که با کمبود مهندس مواجه هستیم باید از کاردان‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: افراد باید در حدود صلاحیت وارد فرآیند ساخت و ساز شوند اما برای کاردان‌ها در آزمون‌ها صلاحیت طراحی نداریم.

وی ادامه داد: حضور کاردان‌ها و نقش آنها برای ایجاد ارتباط بین ناظر و گروه ساخت است و امروز در بسیاری از روستاها و پروژه‌هایی که با کمبود مهندس مواجه هستند کاردان‌ها مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز