خبرگزاری کار ایران

در شورای گفت وگو مطرح شد؛

تشکیل کارگروه برای جلوگیری از موازی کاری تشکل‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۸۰

رییس اتاق بازرگانی از فعالیت تشکل‌های موازی که برخلاف قانون توسعه کسب و کار است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه شورای گفت‌وگو که در وزارت کار در حال برگزاری است در پیش از دستور، غلامحسین شافعی با اشاره به ماده ۵ قانون کسب وکار گفت: این قانون اتاق بازرگانی را موظف کرده که نسبت به یکی کردن تشکل‌های موازی اقدام کنند اما امروز این تشکل‌ها و اتحادیه‌ها هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند .

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر ما با درخواست تاسیس تشکلی به دلیل موازی بودن فعالیت آن مخالف کنیم آنها به وزارت کار یا وزارت کشور می‌روند و مجوز می‌گیرند که این کار را برای ما سخت کرده و عملا نمی‌توانیم هیچ‌گونه مدیریت و نظارتی بر روی این تشکل‌ها داشته باشیم و بیشتر از همه از این کار اعضای آن صنف یا تشکل ضربه می‌خورند .

در ادامه این جلسه وزیر کار ، رفاه و تامین اجتماعی در پاسخ به اظهارات رییس بازرگانی گفت: وظیفه ذاتی تشکل ها صنفی است و هیچگونه مسوولیت حکومتی ندارد در صورتی که اتاق ها وظیفه حاکمیتی دارند .

ربیعی ادامه داد: وزارت کشور نیز تحت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به همه افراد که دارای صلاحیت باشند اجازه می‌دهد که فعالیت کنند. ما نمی‌توانیم مردم را از حقوق مدنی خود محروم کنیم زیرا این امر علاوه بر اینکه برخلاف نص صریح قانون است در مجامع جهانی نیز ما را مواجه با مشکل زیادی خواهد کرد.به طور مثال الان در حوزه مطبوعات یا روزنامه نگاران چند تشکل صنفی ایجاد شده  ولی ما نمی‌توانیم آنها را از فعالیت نهی کنیم .

در ادامه این جلسه رییس کمیسیون اقتصای مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که کارگروهی از طرف شورای گفت و گو تشکیل شود و در بررسی راهکارهای عملی و قانونی این موازی‌کاری ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز