خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری:

ایران آماده سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی آذربایجان است

کد خبر : ۴۶۶۳۸۱

رئیس جمهوری گفت: ایران برای سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از آذربایجان به آب‌های جنوب آمادگی دارد، از این رو امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتر ٢ کشور در این زمینه باشیم.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی، رئیس جمهوری، در نشست مشترک خبری با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود گفت: حجم تجارت ١٠ ماه امسال بین تهران و باکو نشانگر آن است که ٢ کشور در مسیر تلاش برای توسعه و تحکیم هرچه بیشتر روابط همه جانبه قرار دارند.

وی با اشاره به آمادگی ٢ کشور برای همکاری در زمینه انرژی، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از آذربایجان به آب‌های جنوب آمادگی دارد و امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتر ٢ کشور در این زمینه باشیم.

روحانی تصریح کرد: بهره‌برداری از منابع نفتی از مباحث مهم در زمینه دریاچه خزر است که مذاکراتی در این زمینه انجام گرفته بود و امروز نیز آن‌را ادامه دادیم و مقرر شد وزیران نفت ٢ کشور این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهند.

الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهوری آذربایجان نیز در این نشست خبری با بیان این که روابط تهران - باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک ٢ ملت استوار است، گفت: جمهوری آذربایجان به دنبال برقراری روابط عمیق و پایدار با جمهوری اسلامی ایران است و امروز روابط سیاسی ٢ کشور در سطح بسیار عالی جریان دارد و در همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش ٧٠ درصدی حجم تبادلات تجاری ٢ کشور در سال گذشته، عنوان کرد: این موضوع حاصل اجرای توافق‌های امضا شده میان ٢ طرف است و امروز همه اسناد امضا شده میان تهران و باکو، اجرایی شده است و یا در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز