خبرگزاری کار ایران

جایگاه دوم ایران در صید ماهیان تن اقیانوس هند/ پیش بینی ۱۰۰ هزار تنی صید آبزیان در برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۲۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مقام دوم ایران در صید تن ماهیان اقیانوس هند گفت: ایران به منظور برداشت سهم خود در غرب اقیانوس هند حضوری فعال دارد و صیادان ایرانی تا شرق قاره افریقا به صید مشغولند.

به گزارش ایلنا، حسن صالحی در حاشیه شورای هماهنگی مدیران سازمان شیلات ایران در خرم آباد گفت: سازمان شیلات ایران امسال تولید ۴۰۰ هزار تن انواع آبزی را هدف گذاری کرده بود که این هدف تا پایان سال محقق خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران افزایش تولید در استان های غیر ساحلی از طریق توسعه پرورش ماهی در قفس و نیز افزایش برداشت از آب های ساحلی و اقیانوس ها را از اولویت های امسال این سازمان برشمرد.

صالحی گفت: ایران به منظور برداشت سهم خود از اقیانوس ها و دریاها در غرب اقیانوس هند حضوری فعال دارد و صیادان ایرانی با بیش از ۸۰۰ شناور تا ۲ هزار کیلومتر در دریا پیشروی می کنند و از تنگه مالاکا تا شرق قاره افریقا به صید ماهی مشغولند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ایران همچنین در اقیانوس هند، در صید تن ماهیان در بین ۳۵ کشور مقام دوم را دارد.

صالحی گفت:در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، شیلات ایران همچنین توسعه پرورش ماهی در قفس را در آب های شمال و جنوب کشور و داخلی دنبال می کند و امسال تولید ۲۰ هزار تن را هدف گذاری کرده است و تا پایان سال محقق خواهد شد.

رییس سازمان شیلات ایران، استفاده از منابع آبی سایر کشور ها را از دیگر برنامه های شیلات ایران برشمرد و گفت: این هدف از طریق سرمایه گذاران ایرانی و زنجیره صنعت آبزی پروری کشور در حال پیگیری است.

صالحی افزایش صید از اعماق دریا را از دیگر برنامه های راهبردی شیلات ایران برشمرد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، افزایش صید تا ۱۰۰ هزار تن را هدف گذاری کرده ایم .

وی هدف اصلی شیلات ایران در توجه به صید از اعماق دریاها را تامین نیاز کشور به پودر ماهی اعلام کرد و گفت: برغم توسعه صنعت آبزی پروری، در حال حاضر بخش مهمی از نیاز کشور به پودر ماهی از خارج تامین می شود که با توسعه صید فانوس ماهیان از این واردات بی نیاز خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با توسعه صید ماهیان ریز، سهم مناسبی از صادرات غیر نفتی را به صنعت شیلات کشور اختصاص دهیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز