خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده مدعی شد:

استانداردهای خودرو در ایران ارتقا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۷۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم دارد با همکاری سازمان ملی استاندارد ، تعداد استاندارد اجباری خودرو را به 81 مورد برساند و به دنبال پلت فرم جدید برای بالا بردن استاندارد و خدمات خودرو است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد:  آیین‌نامه مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از سال گذشته بررسی شد  و اشکالات آن توسط کارگروهی بررسی، اصلاح و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه به دنبال پلتفرم جدید هستیم که استاندارد و کیفیت را بالا ببریم تا به این ترتیب رضایت مشتریان جلب شود.

افزود : پلتفرم یا سکوی خودرو که به مجموعه ای مشترک از طراحی، مهندسی، عملیات تولید و همچنین اجزای اصلی خودرو گفته می شود به تولیدکنندگان اجازه می دهد با کاهش هزینه تولید، مدل های متنوعی از خودروها به بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به وجود 50 آزمون اجباری برای تست خودرو گفت: اکنون بیشتر تست های خودرو در کشور انجام می شود اما یکی دو تست را گاهی به خارج از کشور ارسال می کنیم، در این زمینه توافق هایی برای گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی)انجام شده است تا دستگاه های مورد نیاز برای این تست ها نیز به کشور وارد شود.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت مشتری، بحث زیست محیطی و اثرگذاری درازمدت محصول اظهار داشت: فرآیند تولید، مصرف و خدمات بعد از فروش ، یک فرآیند پیچیده علمی و مرتبط است.

مهندس نعمت زاده  افزود: فرایند تولید و عرضه و خدمات بعد از فروش کالاها و خدمات به هم پیوسته و پیچیده است و مسایل مختلفی را در برمی‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت آموزش تصریح کرد: باید بحث حقوق مصرف‌کننده را در کتاب‌های دبستانی به نحوی آموزش دهیم که مردم حق خود را بدانند نه آنکه بعد از رسیدن به سن خرید خودرو به بحث حقوق شهروندی خود آشنا شوند.

مهندس نعمت‌زاده با اشاره به پدیده قاچاق کالا گفت:‌ بیش از 20 بازارچه مرزی در کشور وجود دارد که کالا می‌تواند از همین بازارچه‌ها وارد کشور شود و  واردکنندگان با پرداخت حقوق دولتی به صورت قانونی و با ارائه خدمات پس از فروش کالا را وارد کشور کنند.

  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح پیشنهادی درخصوص توسعه روستاهای مرزی گفت: در این طرح 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه در نظر گرفته شده که در صورت تصویب برای ایجاد درآمد مولد کارهای زیادی در ساماندهی بازارچه‌های مرزی صورت می‌گیرد.

وی  با اشاره به رشد 33 درصدی صادرات غیرنفتی در 10 ماه نخست امسال گفت: البته به خاطر تغییر قیمت های جهانی، رشد صادرات از نظر ارزش 8 تا 9 درصد بوده است.

وی گفت: در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو هم قانون کلی داریم و هم قانون خاص که آئین نامه حقوق مصرف کنندگان اصلاح و فروردین امسال در دولت به تصویب رسید.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یک سازمان حاکمیتی است

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان  نیز اظهار داشت : همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از سال 1380 آغاز شده و 15 دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته و امسال شانزدهمین دوره از این همایش در حال برگزاری است.

سید محمود نوابی  گفت: به غیر از همایش ملی که امروز در تهران برگزار می‌شود در 22 استان نیز به صورت فعال در این زمینه همایش‌هایی برگزار می‌گردد که پنج دوره از این همایش‌های استانی نیز برگزار شده است.

وی گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یک سازمان حاکمیتی است که سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت توزیع کالا و خدمات را از سال 1384 در درون خود جا داده است.

نوابی افزود: ادغام شدن این سازمان با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باعث تغییر عنوان نشده و این عنوان از سال 1358 به همین صورت بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح نمود: سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت توزیع کالا و خدمات به این علت در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادغام شد که یک دستگاه حاکمیتی بتواند نظارت بر بازار را مدیریت کند. برای این همایش اهداف مهمی در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها انتخاب بنگاه‌های برتر در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی گفت: در سال جاری 22 درصد افزایش متقاضی نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و نسبت به نخستین دوره شاهد افزایش 20 برابری مشارکت‌ها بوده‌ایم.

نوابی افزود: این افزایش حاکی از آن است که این همایش جایگاه واقعی خود را از نگاه بنگاه‌های اقتصادی پیدا کرده است. بنگاه‌ها به رعایت بیش از پیش حقوق مصرف‌کنندگان، تولید محصول با کیفیت و رعایت بیشتر خدمات فروش ترغیب شده‌اند. خدمات فروش از جمله مسایلی است که چند سالی می‌شود که روی آن تأکید بسیاری داریم و هنوز فضا برای رشد آن وجود دارد.

در ادامه همایش تندیس و لوح تقدیر توسط معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت به برترین های همایش  اهداء گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز