خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر:

خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم/ فعالیت شاخص بخش خصوصی کشور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۸۶

وزیر نیرو در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: طبق تعهدات بین‌المللی حفظ محیط زیست، خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی که از روز جمعه آغاز به‌کار کرده است، اظهار داشت: ایران در حال حاضر دارای بیش از 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است که از این میزان حدود 12 هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های برق آبی و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی افزود: به‌رغم وجود منابع فراوان نفت و گاز در ایران، ما خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم و طبق تعهد ایران در کنفرانس پاریس (COP 21) در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی شده که تا سال 2030 میلادی حدود 7500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران احداث شود که از این میزان قرار است 5 هزار مگاوات تا 5 سال آینده احداث شود.

چیت‌چیان با اشاره به توسعه صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر در داخل کشور گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی فعالیت بسیار شاخصی در این زمینه داشته و ما به توسعه این بخش بسیار امیدواریم.

در ادامه وزیر نیرو از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران و فناوری‌های موجود در زمینه تصفیه و بازیافت آب و همچنین تاسیسات و پکیج‌های تصفیه فاضلاب بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی که تا 9 اسفندماه برپا خواهد بود، بیش از 80 شرکت از بخش‌های مختلف حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در سالن 38 نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند.

این نمایشگاه از سوی وزارت نیرو و با همکاری سازمان انرژی‌های نو ایران، سازمان بهینه سازی انرژی ایران و کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز