خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های بازرگانی در پاسخ به ایلنا؛

نمی‌توان مقابل اسنپ و تپسی ایستاد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۴۱۷

در نشست خبری رئیس مرکز پژوهش‌های بازرگانی آخرین برنامه‌های همایش انقلاب صنعتی چهارم تشریح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا رضوی در این نشست گفت: این همایش در روزهای نهم و دهم در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود و در ادامه همایش قبلی بوده که در مردادماه برگزار شده است.

وی ادامه داد: در همایش قبلی که با استقبال شرکت‌های خارجی همچون الکترولوکس و زیمنس همراه بود هدف ما آشنا کردن جامعه صنعتی و مدیریتی کشور با مفهوم تحول در کشور بود. استقبال و همکاری اروپایی‌ها به حدی بود که تصمیم گرفتیم همایش دوم را شش ماه بعد برگزار کنیم.

رضوی تصریح کرد: در این همایش 12 مهمان از کشورهای اروپایی داریم که از اساتید به نام و یا رهبران شرکت‌های مطرح اروپایی هستند. کارشناسان کمیسیون اتحادیه اروپا نیز دراین همایش حضور خواهند داشت. بنا بر اعلام، آنها به دنبال ارتباط‌گیری با مراکز علمی و پژوهشی هستند و قرار است در روز دوم همایش راهکارهای خود در این خصوص را ارائه دهند.

وی در خصوص واژه انقلاب صنعتی چهارم گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که نشان‌دهنده انقلاب جدید است. الگوی بعد از جنگ ما تولید برای نیاز داخل بود که دیگر مردم در صف‌های طویل برای تامین مایحتاج اولیه خود معطل نشوند. اما امروز دیگر این راهکار جواب نمی‌دهد.  ما به قدر کافی کارخانه تولید شیر، لبنیات و شوینده داریم و حتی امروز برخی از آنها در آستانه ورشکستگی هستند. پس باید به دنبال یک الگوی جدید باشیم.

رئیس مرکز پژوهش های بازرگانی در خصوص فناوری اطلاعات در کسب و کارهای جدید گفت: یکی از مشکلات اصلی که هنوز در کشور ما وجود دارد این است که باید برای بازارهای دنیا برنامه‌ریزی کنیم و در آن نفوذ کنیم. این امر هنوز در کشور ما اتفاق نیفتاده است. رسیدن به آن نیاز به برنامه‌ریزی و اراده نهادها و سازمان های ذیربط دارد. در اقتصاد مقاومتی و انقلاب صنعتی چهارم، ارتباط‌گیری بین‌المللی و ارزش افزوده کالاهای صادراتی مهم است. امروز محصولات پتروشیمی ما به کشورهای آسیای شرقی صادر می‌شود و همان‌ها تبدیل به کالاهای مختلف می‌شوند و دوباره وارد کشور می‌شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص کسب و کارهای اینترنتی و برخوردهایی که امروز با تاکسی‌های اسنپ و تپ‌سی صورت می‌گیرد گفت: در دهه شصت چنین برخوردی را با دستگاه فکس داشتیم. به طوری که اگر من به عنوان  رئیس یک مرکز دولتی می‌خواستم چنین دستگاهی داشته باشم باید از لحاظ امنیتی مجوز می‌گرفتم و فقط آن را در دفتر خودم قرار می‌دادم. این مسئله این بار نیز در خصوص اینترنت و ماهواره نیز رخ داد اما نتوانستیم جلوی آن را بگیریم و امروز در جامعه همه‌گیر است. امروزه دیگر نمی‌توان جلوی فناوری‌ها را گرفت.

رضوی تصریح کرد: ما در حوزه اقتصاد مباحثی داریم که نحوه برخورد با موج جدید این کسب و کارها را تبیین می‌کنند ما وقتی می‌گوییم انقلاب صنعتی چهارم منظورمان همین است که در اقتصاد و کسب و کار تغییرات اساسی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: سرعت و دامنه تحولات به حدی است که باید اسم آن را انقلاب گذاشت این یعنی کسب و کارهایی از بین می‌رود و کسب و کارهای جدید به وجود می‌آید. اگر این شرکت‌های اینترنتی نبود جوانانی که امروز در آنها استخدام شدند امکان نداشت در همان حوزه و در شرایط قبلی فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز